logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Leader Fox Rover - test kola

Leader Fox Rover - test kola

Leader Fox Rover

Model Rover patří v nabídce značky sice do kategorie patnácti tisícových kol, ale jeho osazení jej určitě řadí trochu výš.

Leader Fox Rover

Kliďas

Leader Fox RoverGeometrie rámu sází na stabilnější jízdní projev, takže bike na hravé technické ježdění to rozhodně není. Posed situuje jezdce dozadu, s mírně nataženýma a níže položenýma rukama. Delší horní rámová trubka ale nenutí jezdce být extrémně natažen, takže jde o rozumný kompromis. Výška řídítek je v kategorii XC kol někde na středové hodnotě.

Posed si ale jezdec celkem rychle osahá a zvykne si na něj.

Rám je díky profilaci trubek hodně tuhý, takže ani pod těžším jezdcem nedochází k jeho kroucení do stran. Plynulý rozjezd se šlapáním spíše před sebe nedává jezdci pocit ohromující akcelerace, ale i tak bike neklade výrazný odpor a jede hladce.

Delší geometrie je znát na stabilitě kola, které si klidně drží směr a nesnaží se jej zbrkle měnit. Přesto ale reaguje na podněty od jezdce a změna směru díky nižší pozici řídítek je celkem rychlá. V ostrých zatáčkách je tedy potřeba trošku zabrat za řídítka a bike naklopením nasměrovat, kam je třeba. V nižší rychlosti to není problém, tam se lze na něm proplétat celkem úzkými a klikatými stezkami. Ve vyšší rychlosti ale logicky narůstá stabilita a je třeba počítat s větším poloměrem zatáčky nebo výraznějším náklonem.

Leader Fox RoverDíky tomu je ale bike naprosto perfektní v dlouhých rychlých sjezdech, kde prostě jede jako tank a jezdce bezpečně dostane přes nástrahy terénu. Stačí jen držet řídítka a nechat se vést. Prudší pasáže nevyžadují extrémní přesun za sedlo, ale kolo je stabilně zvládá. Pouze ostré šikany nejsou kvůli menší hravosti tak rychlé na zdolání a je třeba trochu zpomalit.

Po rovině pak platí totéž, kolo jede stabilně a celkem lehce, takže se jezdec nemusí nechat ničím rušit, ale stačí pořádně zabrat do pedálů. Hmotnost kola je sice znát na akceleraci, ale celkový dojem z jízdy je poměrně lehký.

Ve stoupáních je hodně znát delší geometrie a níže položená řídítka. Jezdec může naplno zabírat v sedle i do prudších výjezdů a nemusí se bát, že by se kolo stavělo na zadní. Ze sedla platí totéž, stačí přehmátnout na rohy a jet naplno. Komu by vadilo slabé propružování vidlice, může sáhnout po lockoutu na korunce, který neponechává ani milimetr ochranného zdvihu. Jinak je vidlice méně vnímavá k drobným nerovnostem, takže zbytečně nehoupe, ale do zdvihu jde až při silnějším nárazu a na horším povrchu.

Za málo peněz hodně….

Leader Fox RoverHydroformingem tvarované trubky neopomínají na zahnutí spodní trubky u hlavy a hlavně na hranaté průřezy vejčitých profilů horní a spodní trubky. Zadní stavba nese jen nepatrné prohnutí sedlových vzpěr, řetězové jsou téměř rovné. Originální jsou hranaté spojovací můstky ze silnějšího plátu duralu. Na rámu nechybí závity pro montáž nosiče nebo blatníků.

Zmínili jsme cenu kola, které tak nějak neodpovídá osazení. Brzdy Avid Juicy 3 patří spíše do vyšší cenové kategorie a totéž platí třeba pro doplňky Truvativ či díly SLX na postu řazení a přehazovačky. Výše zmíněné komponenty prokázaly svoji bezchybnou funkci a rekreačního jezdce určitě maximálně uspokojí.

Dalším lepším kouskem jsou pláště Schwalbe Smart Sam, jejichž univerzální vzorek nabídl lehké odvalování, slušné tlumení a hlavně velmi dobré jízdní vlastnosti skoro na každém povrchu. Kola na ráfcích Remerx RDX patří k těm bytelnějším a v těžkém terénu to svojí výdrží jen potvrdila. Chválíme klasické provedení přesmykače, jedinou výtku pak máme ke zmíněné nižší citlivosti vidlice.

Model Rover tedy nabídne celkem příjemný sportovní posed jak rekreačnímu, tak sportovně zaměřenému jezdci. Klidnější geometrie podrží i začátečníka, ale na technické parádičky bike prostě nemá vlohy. Dostat jej do vzduchu nebo s ním dovádět v technických pasážích, na to prostě není. Je to kliďas na dlouhé vyjížďky třeba i ve sportovním tempu, kde dobře podrží i těžšího jezdce.

Leader Fox Roverwww.leaderfox.cz

Plusy: stabilita, osazení, posed

Minusy: tužší vidlice

Rám: ALLOY, HYDROFORMING, DOUBLE BUTTED, 16", 18", 20", 22"

Vidlice: RST Gila TnL 100 mm

Kliky: Shimano M442 Octalink

Brzdy: Avid Juicy 3

Řazení: Shimano SLX

Přehazovačka: Shimano SLX

Přesmykač: Shimano Deore

Náboje: Shimano M475

Ráfky: Remerx RDX

Pláště: Schwalbe Smart Sam 2,1‘‘

Řídítka: Truvativ Stylo

Představec: Truvativ Stylo

Sedlo: Selle Italia Q-bik

Sedlovka: Truvativ Stylo

Hmotnost: 13,5 kg

Cena: 15 500 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Apache Elektron

Elektrokolo Apache Elektra již v minulosti prošlo naším testem, a to s vynikajícím celkovým hodnocením. Pro letošní rok doznal tento model…

  • Datum: 08. 06. 2010
  • Kategorie: Testy kol

4Ever Therapy - test kola

To nejlepší z obou světů v sobě snoubí karbonový cross Therapy domácí značky 4Ever. Jezdci, který hledá rychlost a pohodlí na silnici i v…

  • Datum: 08. 06. 2010
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru