Elektrokolo Apache Elektra již v minulosti prošlo naším testem, a to s vynikajícím celkovým hodnocením. Pro letošní rok doznal tento model řadu zdokonalení, tím nejzásadnějším jsou lithium-polymerové akumulátory nahrazující dosavadní li-ion baterie. Miniaturizací při zachování totožného výkonu prošlo přední i zadní osvětlení, nové jsou kliky a další detaily.
Dámská elektra navíc dostala bratříčka, jímž je pánský model Elektron. Ten využívá totožnou techniku s elektrou, duralový rám pak nabízí výrazný sloping a mohutné profilované trubky. Zajímavostí typu Elektron je jakýsi podélný tunýlek navařený zezadu k sedlové trubce. Díky tomu se konstruktérům podařilo schovat kabely vedoucí k akumulátoru. Samozřejmostí je odpružená přední vidlice typu „head-shock“, teleskopická odpružená sedlovka a v mnoha úrovních nastavitelný představec, jímž se dá během okamžiku kolo přizpůsobit takřka jakýmkoli tělesným proporcím. Potěší také plná výbava, včetně zámku, kvalitních blatníků a centrálního stojanu.
Elektrona jsme prověřili na silnici i v lehčím terénu. Elektropohon zde ve všech třech režimech nabídl nadbytek výkonu, takže je jízda skutečně velice svižná i v případě zcela netrénovaného jedince. Výkon pohonné jednotky je zkrátka silnou stránkou dua Elektra / Elektron. Stejně tak nabízený jízdní komfort je nadprůměrný. Jízda je díky tomu maximálně pohodlná, a to i na méně kvalitní vozovce. Pánská verze je navíc celkově přece jen o něco sportovnější, potěšila nás svou velice dobrou ovladatelností i celkovou hbitostí.
Cena elektrokol Apache Elektra a Elektron je v obou případech shodných 31 990 korun.
(kad)
To nejlepší z obou světů v sobě snoubí karbonový cross Therapy domácí značky 4Ever. Jezdci, který hledá rychlost a pohodlí na silnici i v…
Giant Reign není určen na závodění, vždyť disponuje 150 mm zdvihu zadní stavby. To ale neznamená, že by to bylo líné kolo. Doby, kdy…