O českém projektu Kolanaelektriku.cz, spojeném s firmou BP Lumen a značkou Apache, jsme psali již před delší dobou, nicméně právě tento projekt si díky své životaschopnosti a propagaci elektrocyklistiky zaslouží mnohem více pozornosti. Síť prodejen a testovacích či servisních center zahrnutých do tohoto projektu čítá celkem stovku adres, což není zrovna malé číslo.
Projekt zaujme jednak množstvím informací na jejich stránkách www.kolanaelektriku.cz, pak také šířkou nabídky elektrokol značky Apache, která letos patří k nejširším na našem trhu. Kolekce elektrokol Apache přitom letos čítá celkem dvaadvacet elektrokol a jednu elektromotorem poháněnou koloběžku. Slušelo by se určitě začít tím nejlepším, což je devětadvacetipalcový hardtail Hawk se středovým elektromotorem Bosch, vidlicí Suntour a cenovkou těsně přes padesát tisíc korun. Druhý top model už nemíří do terénu, ale spíše do města, kde TranzX Eagle na dvacítkových loukoťových kolech s integrovaným nosičem v celkově hodně futuristickém designu určitě zaujme. Zatímco dva výše zmíněné modely spoléhají na pohony od hodně známých výrobců, cenově dostupnější šestadvacítkový hardtail Everest vsadil na pohon v předním náboji od značky 8FUN, s baterií umístěnou na pozici bidonu. Parametry 36V, 9Ah a hmotnost 22 kilogramů při ceně 24 990 korun dělají z tohoto modelu velice zajímavého společníka do lehčího terénu.
Od terénních a futuristických modelů ale zamiřme do nejpočetnějších kategorií, tedy ke krosovým a městským kolům. V komfortních krosech již několik let kralují modely Elektra a Elektron, s komfortním osazením, vidlicí s centrálním pružením pod hlavovou trubkou a motory od JD Components v zadním náboji. Ceny lehce přes třicet tisíc korun jsou vyváženy spolehlivostí pohonu, ale i všech komponentů, které patří v této kategorii k nadstandardním. Elbrus, Elba a Elektronic je trojice krosů v ceně pod dvacet pět tisíc, spoléhajících na duralový rám, motor 8FUN v předním náboji a baterii v nosiči. Pro všechny jsou společné parametry 36V 9Ah a Li-ion baterie s hmotností 2,3 kg.
Trojice variací dámského modelu Elektronica s motorem v předním náboji se liší hlavně osazením na postu převodů a principu jejich změny. Ceny kopírující částku dvaceti tisíc korun pak doplňuje ještě dvojice modelů Elady, které nabídnou rám s extrémně nízkým nástupem. Spodní trubka prohnutá až pod úroveň středového pouzdra umožní snadný nástup lidem s omezenou hybností. Pohonem je opět přední motor 8FUN s parametry 250W, 36V a baterie s kapacitou 9Ah.
Model Elite je cenově dostupnější verzí typu Elektra, ovšem s motorem vpředu a cenovkou o osm tisíc nižší. Dámské modely El Eco, s cenou lehce přes šestnáct tisíc korun, sázejí na širší pole méně náročných uživatelů. Dámský rám s pevnou vidlicí má Li-Ion baterii 24V/10Ah umístěnou za sedlovou trubkou, pohon obstarává motor v zadním náboji. Následují skládačky Energy s motorem vpředu a Li-ion 36V/10.5Ah baterií za sedlovou trubkou. Koloběžka Enfant je kvůli konstantnímu pohonu omezena pro provoz mimo pozemní komunikace a jde spíše o sportovní prostředek. Celou kolekci pak uzavírá cenově nejdostupnější kolo E-Zip, s olověnou baterií a motorem v zadním náboji, které s cenou necelých třináct tisíc osloví nejméně náročné uživatele.
Apache spolu s BP Lumen a sítí prodejen Kolanaelektriku jistě svojí pestrou nabídkou uspokojí všechny vyznavače elektrojízdy. Kdo by nebyl spokojen s nabídkou kompletních kol, může si u prodejců nechat osadit stávající nebo nové kolo jednou ze tří nabízených sad elektropohonu. Samozřejmostí je dostupnost náhradních dílů jak ke kompletním kolům, tak k samostatným sadám. Prodejny v síti Kolanaelektriku.cz tak v této době, kdy elektrokola, leckdy v pochybné kvalitě, prodává téměř kdokoliv, nabídnou záruku jistoty servisu a mobility elektrokola.
(už)
Víte co mají společného švýcarské hodinky a švýcarský nůž? Preciznost a funkčnost, a přesně to inspirovalo tvůrce elektrokol Voltitude,…
Devětadvacítka s elektromotorem v zadním náboji a baterií na pozici bidonu je v kolekci domácí značky zástupcem sportovních elektrokol,…