Značka Kenda je mezi bikovým obutím vnímána se stále větším respektem, na čemž má zásluhu nejen spolupráce s legendárním Johnem Tomacem, ale především fakt, že jsou její modely v praxi skutečně velice dobré. Od firmy Cyklo Švec jsme si tentokrát k testu vyžádali jednu z novinek, MTB plášť Kick-Back. Z jeho názvu by se sice dalo vyvodit primární určení na zadní kolo, v reálu však před sebou máme celkem univerzální plášť se směrově orientovaným vzorkem, vhodným pro přední i zadní kolo. A kam přesně bychom jej zařadili? Především mezi modely určené pro rychlé cross-country a maraton. Jeho jemnější dezén sice již na pohled vzbuzuje lehké obavy z bláta, nicméně praxe ukázala, že i v ohledu podkladu je Kick-Back celkem univerzální. Pokud totiž nepřijde do styku s vyloženě mazlavým jílovitým bahnem, které ho nekompromisně zalepí, tak se tento plášť neztratí ani v mokru. Jeho hlavní teritorium je ale přece jen trochu jinde...
Do testu jsme si vybrali ekonomičtější "drátovou" verzi, s hmotností 610 gramů, hustotou TPI na hodnotě 60 a cenou 390 korun. Šířka 2,1" je již klasikou a vedle samotného jízdního komfortu zaručuje rovněž vyšší odolnost vůči defektu způsobenému procvaknutím duše. Obutí na ráfek bylo naprosto bezproblémové a obešlo se bez montpák, stejně tak usazení na ráfku bylo ideální. Provedení dezénu je pak určitou kombinací osvědčených vzorků tohoto výrobce a především je připomínkou legendárního typu Small Block Eight. Pozorný pozorovatel zde nepřehlédne čtvercové výstupky s malým znaménkem plus ve svém středu, tedy jakousi zmenšeninu osvědčeného, hodně oblíbeného pláště Karma. Vedle toho zde najdeme malé šestiúhelníky a především střídající se dvojice výstupků na středu běhounu. Rozesetí spíše nižších výstupků je koncipováno pro dobré odvalování a současně jistý záběr, boční výstupky jsou pak jen o málo vyšší než ty středové. Z toho vyplývají jisté jízdní vlastnosti při naklopení do zatáčky, přičemž nedochází k nepříjemnému "žvýkání" vzorku, případně jen velmi omezenému - v závislosti na rychlosti jízdy a typu podkladu.
V suchém terénu, ať už s pevným či sypkým podkladem, jsme nezaznamenali žádné znatelné rezervy. Odvalování je vynikající a záběr, stejně směrové vedení vzorku, jsou skutečně hodně jisté, ať už se bavíme o předním, či zadním kole. Spokojeni jsme byli i na asfaltu - při prudčeji projeté zatáčce, kde většinou hodně dobře vyniknou méně jisté jízdní vlastnosti. Rovněž čerstvě rozmoklý, tedy ještě ne úplně rozblácený terén je pro Kick-Back poměrně jistou oporou. Zanášení mazlavým blátem však není negativem, takové prostředí je totiž nepřítelem drtivé většiny rychlejších plášťů pro XC. Nižší vzorek testovaného modelu je však výhodou pro poměrně rychlou "samočisticí" schopnost, kdy při první příležitosti nabalené bláto opustí prostor mezi jednotlivými výstupky. Co se týče směrové orientace dezénu, tak ta je u předního kola jasná, tedy přesně taková, jak doporučuje sám výrobce. Na zadním kole ale není podle našeho názoru nutné toto doporučení dodržet. Za mokra se totiž většina testovacích jezdců shodla, že obráceně nasazený plášť zajistí o něco lepší záběr, aniž by tím utrpěla schopnost směrového vedení.
Ať už tak, či tak, Kenda Kick-Back může být odpovědí, pokud sháníte celkem rychlé obutí za příznivou cenu. Z hlediska životnosti se jedná o lepší průměr své kategorie, použitá směs je totiž vhodně zvoleným kompromisem.
(kad)
Nemyslete si, že i u nás si nemůžete pořídit ty největší skvosty za několik stovek tisíc korun. Jednou takovou značkou, která nabízí…
Cyklistika se mění. Nejen když se díváte třeba na Tour de France, tedy ta závodní cyklistika, ale mění se i technika. Zdá se, jako by bylo…