Model Wayron nabízí německý výrobce v provedení bez štítku, nebo právě s dodatkem Visor, takže se štítkem. Stejný design přilby je tak potvrzením, že jde o univerzální tvar vhodný pro silnici i terén, což dokázal i náš test.
Přilba s nalepenou skořepinou má opravdu univerzální proporce, za něž se nebude stydět ani silničář, ani maratonský či XC biker. Vyznavač volnějšího stylu po ní asi nesáhne. Pětice čelních z celkových sedmnácti ventilačních otvorů je kryta síťkou, zaujme netradiční plastový dílec na přechodové spojce před druhou řadou horních otvorů. Zatímco je skořepina přetažena vespod téměř po celém obvodu až do vnitřních prostor, vzadu na týlu není ani na středovém panelu. Absence reflexe v tomto místě ale tolik nevadí kvůli přítomnosti dvojice blikaček integrovaných do stahovacího pásku. Jejich snadná aktivace stiskem fungovala zcela bez problémů a navíc je na stahovacím kolečku malá červená odrazka.
Stahovací čelenku lze nastavit jak výškově, tak ještě kromě regulace kolečkem ubrat či přidat nějaký ten centimetr obvodu, a díky komfortním výstelkám a značné hloubce přilby je tudíž usazení na hlavě naprosto perfektní. Pro jezdce s kulatějším tvarem hlavy je vnitřní tvar naprosto přirozený a testovaná velikost L (55-61 cm) naprosto odpovídá, hmotnost 333 gramů v této velikosti sice nenapovídá nic o závodním zaměření, ale zase je zde dostatek materiálu pro absorpci nárazu.
Přilba svým tvarem dokonale sedí na hlavě, a přestože je délka štítku zvolena spíše ve středních mezích, při sportovnějším XC posedu nám ve výhledu občas překážel. Pro výletníka tedy žádný problém, ale vyznavač výraznějšího předklonu sáhne nejspíš po verzi bez štítku, případně jej sundá, ale musí počítat s trojicí malých otvorů ve skořepině, určených pro čepy. Přezka s několika úrovněmi zapnutí je pod bradou díky polstrování zcela bez připomínek a totéž platí o regulaci pásků. Ventilace je vzhledem k většímu rozměru zadních otvorů dostatečná a zařadili bychom ji někam nad lepší průměr. Celkově tedy Wayron nijak nezklame rekreační a amatérské sportovní jezdce, kteří chtějí masivní přilbu univerzálního tvaru nabízející dostatečnou ochranu a nezáleží jim tolik na hmotnosti, ale ocení velice dobré usazení na hlavě.
(už)
Plusy: usazení, regulace čelenky, blikačka
Minusy: hmotnost
Německý HaiBike je jednou z trojice značek využívajících na svých špičkových celoodpružených modelech elektronicky řízený zadní tlumič E:I…
Když máte v autě defekt, jednoduše tam hodíte rezervu a jede se dál, nešťastníci s novými vozy bez rezervy musí doufat, že je zachrání…