logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Jako v pneuservisu

Jako v pneuservisu

Když máte v autě defekt, jednoduše tam hodíte rezervu a jede se dál, nešťastníci s novými vozy bez rezervy musí doufat, že je zachrání opravná sada s tmelem. V pneuservisu vám potom jednoduše opraví defekt speciálním knotem, který zavedou a zalepí do otvoru a zastřihnou co nejblíže dezénu. Knot uvnitř otvoru díky zalepení vytvoří špunt a vše je zase v pořádku. Tedy v ideálním případě, stejně jako u všech defektů.

Na stejném principu funguje i opravná sada na bezdušové pláště RavX Tubeless Repair Kit za 89 korun, která obsahuje pět speciálních knotů, nástroj na jejich zavádění do otvoru a lepidlo. Vše funguje jednoduše, nejdříve je třeba najít místo poškození a určit úhel, pod kterým míří otvor dovnitř. Lze to provést buď šroubovákem, nebo nástrojem z této sady, který připomíná malý dvojzubec. Prostrčením skrz a pohyby dovnitř-ven se kromě určení směru průniku otvor také vyčistí od případných kamínků a nečistot. Následně stačí do dvojzubce nasadit knot potažený měkkou lepivou vrstvou, do otvoru aplikovat lepidlo a pak jen nasunout knot polovinou délky do otvoru. Pozor ovšem na na úhel nasunutí knotu, ten musí odpovídat úhlu průpichu, nesmíme knot vést kolmo, abychom otvor dole ještě nerozšířili. Pak už jen stačí opatrně vytáhnout dvojzubec ven. Knot samozřejmě musí zůstat v otvoru, takže je dobré jej zevnitř před vytažením dvojzubce přidržet nebo být hodně šikovný. Po zaschnutí lepidla, zhruba po dvaceti minutách, je třeba přečnívající část notu nad dezénem pláště odstřihnout.

Tím by měla být oprava hotová, ovšem naše zkušenost mluví o tom, že samotné nahuštění pláště po opravě bylo ve znamení drobného úniku tlaku, což vyřešil až těsnicí roztok uvnitř, který otvor zacelil. Za jízdy pak nebyl problém s únikem tlaku či povolením knotové ucpávky, i když si dokážeme představit extrémní poškození, kde tento systém nemusí být tak účinný. Vzhledem k měkkému až „žvýkačkovitému“ povlaku knotů se vlivem tlaku při jízdě materiál v otvoru dostane téměř všude, takže záleží spíš jen na velikosti otvoru v plášti.

Každopádně je tato sada pro opravu průpichů u bezdušáků funkční, samozřejmě za předpokladu kombinace s těsnicím roztokem. Jestliže se někde v terénu stane jezdec obětí mnoha defektů tubeless pláště a nemá náhradní duši, případně kvůli roztoku v plášti nedrží fleky, je toto jedno z možných řešení, jak si pomoci.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

VIP kola - 4EVER Virus SXC X.0

Domácí 4Ever se již poměrně dávno zařadil mezi výrobce nabízející stroje s lehkými karbonovými rámy a výraznými designy. Sází na…

  • Datum: 26. 04. 2014
  • Kategorie: Technika

Galaxy 2014 aneb víra ve 27,5"

Značka Galaxy si pro sezonu 2014 opět přichystala řadu novinek. Stejně jako v předchozím roce vstoupila do světa 29" horských kol, tak díky…

  • Datum: 29. 04. 2014
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru