Topeak u svých produktů vždycky sázel na originální zpracování přinášející nějakou vychytávku. Hustilka Topeak RaceRocket MT není výjimkou, neboť kromě vysokého výkonu přináší naprosto bleskovou adaptaci na oba typy ventilku.
Konstrukce spoléhá v maximální možné míře na hliníkovou slitinu, ze které je jak vnější tělo, tak vnitřní píst i třeba matice tohoto pístu. Hliníková rukojeť na jedné a pryžový potah na druhé straně zaručují díky velkému průměru pohodlný úchop, ovšem to hlavní se skrývá uvnitř. Konkrétně v hliníkové rukojeti se po vyjmutí plastové krytky objeví hadička s hliníkovou koncovkou SmartHead, která se umí přizpůsobit oběma ventilkům. V zašroubované, tedy kratší pozici pasuje koncovka na autoventilek. Naopak, stačí tři otáčky hlavicí a ta se odjistí, roztáhne a rázem máme koncovku pro galuskový ventilek. Našroubování na ventilek samotný pak nepředstavuje žádné omezení či přechod mezi oběma režimy. Bleskové a jednoduše geniální, navíc v kombinaci s hadičkou zcela neomezující při manipulaci během huštění.
Topeak pod označením RaceRocket nabízí několik typů hustilek, které se liší jak barevným provedením, tak výkonem. Pozor tedy na správný výběr, protože zatímco model označený pouze RaceRocket má maximální tlak 120 psi, tak RaceRocket HP už zvládne 160 psi, a je tak vhodný hlavně pro silniční kola. Námi testovaná verze s dodatkem MT za 999 korun je speciálně navržena pro horská kola, čemuž odpovídá maximální tlak 90 psi, ovšem objem vzduchové komory a výkon pístu to vykompenzují. Nahustit bikový plášť je velice snadné, protože pumpa dodá dostatek vzduchu, a při opravě defektu se tedy tak nezapotíte. Na druhou stranu, kdo vozí pláště nafoukané hodně natvrdo, musí počítat s tím, že bude třeba trochu zabrat, fyzika je neúprosná a plocha pístu prostě má odpor, když už musí dodat větší objem. Pro běžně používaný tlak kolem xxx psi je to ale všechno naprosto v pořádku.
Sečteno podtrženo je RaceRocket MT hustilkou s ideálními rozměry - vejde se do kapsy dresu, ovšem součástí balení je držák na rám, nabídne perfektní ovládání a univerzální hlava je prostě skvělá. Utracená tisícovka za tenhle 123gramový kousek snad nebude zase tolik bolet, je to investice do kvality a hlavně funkčnosti.
(už)
Značka Apache své aktivity již řadu let orientuje nejen na běžná sportovní kola, včetně závodně orientovaných karbonových topmodelů, ale…
Tak tenhle díl rubriky Luxus je docela raritou a přesněji by se měl jmenovat „Jak si luxusně natrhnout....“. Nechápete? Tak se podívejte na…