Tradiční značka HEAD to v cyklistickém segmentu již delší dobu rozjíždí na plné obrátky a její kola na sebe přitahují zaslouženou pozornost. Lehké karbonové topmodely, oblíbené celoodpružené maratonské či trailové biky a samozřejmě neustále se rozšiřující kolekce elektrokol s vyspělými systémy pohonu a nepřehlédnutelnými designy – to vše je HEAD. Také v Cykloservisu je možné každou chvilku najít test některého zástupce rodiny HEAD, v letošním roce se jednalo například o atraktivní karbonový elektro-gravel E I-Picton II, ale také o běžné modely bez elektropohonu. Cyklistická kolekce HEADu je hodně obsáhlá a bude to platit také pro sezónu 2021. Vydali jsme se proto do opavského sídla společnosti Novus Bike, kde všechna jízdní kola s logem HEAD vznikají, od prvotních návrhů až po finální montáž, abychom nejen na téma připravovaných novinek vyzpovídali osoby nejpovolanější. Na naše otázky odpovídali Zdeněk Kalužík a Nicole Mrůzková. Samozřejmě nevynecháme ani svět závodního bikingu, v němž HEAD již řadu sezón úspěšně účinkuje.
Nemůžeme začít jinak než kolekcí 2021. Které novinky HEADu budou z vašeho pohledu nejdůležitější mezi standardními koly, tedy těmi bez elektro-pohonu?
Téměř celá kolekce standardních kol se na sezónu 2021 obměnila, upravovaly se nějaké drobnosti v geometriích a kompletně se změnily designy. V jednoduchosti je síla, tak uvidíme, jak se nám tato cesta osvědčí.
U elektrokol jste již pro letošní rok výrazně rozšířili kolekci. Jaké zásadní novinky přinese sezóna 2021 zde?
Většinu kol na sezónu 2021 budeme mít na pohonu Shimano, snažíme se celý sortiment pokrýt motory této značky - EP 8, E7000, E6100, E5000. Velkou novinkou je karbonový full Muret II s plně integrovanou baterií.
V případě středových pohonů zůstanete nadále věrni dosavadním značkám?
Ano, budeme se nadále držet pohonu Shimano. Velmi se nám osvědčila kvalita. V levnějším segmentu jsme dále zůstali u Bafangu, některé státy tuto levnější variantu stále vyžadují. Celkem nabídneme třiadvacet modelů elektrokol – na pohonech Shimano, Bafang a Fazua.
Dětská elektrokola nadále přenecháváte konkurenci?
Pro rok 2021 již v sortimentu máme jeden model dětského elektrokola, jedná se o E-Ridott 26“. Menší velikosti zatím necháváme na konkurenci – pořád jsme přesvědčeni o tom, že se dětí mají hýbat, a jízda na kole, nikoli elektrokole, je pro to ideální.
Pro letošní sezónu jste představili novou karbonovou rámovou platformu celoodpružených maratonských strojů, do sezóny 2021 vstupuje v nezměněné podobě?
Ano, karbonový full zůstává nezměněn, neboť se nám velmi osvědčil. Celou sezónu na něm jezdí téměř všichni naši závodníci HEAD PRO TEAM OPAVA a dávají nám zpětnou vazbu, která nám velice pomáhá v dalším vývoji.
Hodně pozornosti věnujete karbonovým dámským modelům, ať už v podobě elitního hardtailu Trenton či fullu AdaptEdge.
Dámská sekce závodních modelů se pro sezónu 2021 příliš nemění, stejně jako standardní modely Trenton a AdaptEdge. Barevná varianta se u žen velmi chytla, takže jsme ji ponechali i na další rok.
A silniční segment?
Jak jsme za posledních pár let zjistili, zákazníci v našem sortimentu sáhnou spíše po závodním „bajku“ než po závodní „silničče“, takže silniční kola v našem sortimentu máme, ale není to náš stěžejní produkt.
Na konec jsme si nechali závodní biking – máte vlastní úspěšný tým a podporujete mladé jezdce.
Závodníci HEAD PRO TEAM OPAVA nám dělají obrovskou radost. Soustředíme se hlavně na kluky a holky žákovských, kadetských a juniorských kategorií. Je třeba podpořit mládež, která má v dnešní době zájem sportovat (a ne jen sedět za počítačem či s mobilem v ruce...). Závodníci a také trenéři do toho dávají maximum. Momentálně máme v oddíle přes 135 členů, asi 40 z nich jsou aktivně závodící děti, jež se pravidelně dvakrát až třikrát týdně účastní společných tréninků.
Které dosavadní výsledky vašich svěřenců vás potěšily?
Umístění třech závodníků na „bedně“ v celkovém hodnocení českého poháru v cross-country. Martin Voženílek (2. místo Kadeti), Monika Kučerová (3. místo Ženy U23), Jakub Mušálek (3. místo Žáci 11-12 let) a aktuálně jsou dva z nich, Martin a Monika, v české reprezentaci. Dále máme od letošního roku juniorský UCI tým, cesty do zahraničí na mezinárodní závody nám ale bohužel překazil COVID-19. Snažíme se závodníky netlačit jen k nějakým výsledkům, ale aby z té cyklistiky měli hlavně radost. U většiny z nich je vidět, že tento sport dělají opravdu s láskou a tím velmi dobře prezentují HEAD ve světě závodní cyklistiky.
Děkuji za rozhovor.
(kad)
Že se v páskách a ventilcích pro bezdušáky už trochu ztrácíte? Tak vám ještě trochu zamotáme hlavu, protože tenhle sortiment nabízí i…
Nová generace závodních hardtailů, vydařený elektro-full nebo třeba karbonový gravel, to jsou na první pohled ty nejvíce viditelné novinky…