logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Elektrokola
  • Haibike NDURO s novou Yamahou

Haibike NDURO s novou Yamahou

Datum: 09. 01. 2023

Ne, nadpis není překlep, značka Haibike totiž své enduro e-biky označuje bez počátečního písmene E, ale první písmeno v názvu je to jediné, co testovaný e-bike postrádal. Jinak totiž mělo NDURO 7 všechno, co má současný e-bike téhle kategorie mít. A s ohledem na cenu a současně druhé nejnižší postavení v hierarchii kategorie mělo i leccos navíc.

Yamaha se vyšvihla

Nezačneme tentokrát odpředu hlavovou trubkou a rámem, ale pohonem, protože ten je letošní novinkou značky Yamaha, jde o kompletně přepracovaný motor. Zatímco verze PW-X2 byla spíše lehkou úpravou prvního modelu, současná PW-X3 má o 20 % menší tělo a je o 10 % lehčí. Tělo je celkově nižší, takže dovolí spustit jak horní šrouby šasi níž pro větší prostor kvůli baterii, tak současně nabídne i vyšší světlou výšku pro lepší prostupnost terénem. Vypadá opravdu skvěle, váží 2,75 kg, má 85Nm točivý moment v širším rozsahu otáček a umí zabírat okamžitě, bez nějaké prodlevy čekající na delší pohyb klik. Štíhlé tělo spoléhá na 138mm ISIS osu klik a optimální Q-faktor, nečekejte zde tedy nějak extra roztažené nohy a dohánění ideálu sklonem klik dovnitř. Tohle je dospělý motor schopný poprat se s nejlepší konkurencí, respektive patřící k tomu nejlepšímu. Ovládací systém spoléhá na jednoduchý led displej montovaný vedle představce, kde je ukrytý v bezpečí a ovládání řeší spínač v dosahu palce levé ruky. Displej zobrazuje pouze čtyři dílky kapacity baterie a barvou i počtem dílků zobrazenou pětici režimů asistence pohonu. Vše lze propojit přes Bluetooth či ANT+ se zařízením třetích stran, ale pokud nepotřebujete nějaké údaje o jízdě, indikace stupně výkonu a kapacity baterie vám postačí. Integrovaný 750Wh akumulátor totiž nevycucáte během chvilky a pokles výkonu motoru v poslední fázi kapacity baterie na posledním dílku vás dostatečně přesně informuje o tom, že to máte otočit domů ... více v Cykloservisu 20/2022

DALŠÍ ČLÁNKY

Katalog značek elektrokol

(Aktualizace) V přehledu značek elektrokol na našem trhu naleznete vždy odkaz na dovozce nebo výrobce příslušné značky. Fotografie kola u…

  • Datum: 18. 06. 2019
  • Kategorie: Elektrokola

TEST kola, Levit Muan

Možná by se slušelo představit z kolekce nejmladší domácí cyklistické značky hned napoprvé nějaký šperk, jenže mobilita jako taková, což je…

  • Datum: 15. 08. 2022
  • Kategorie: Elektrokola
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru