Už i značka Giant vstoupila do e-bikové kategorie SUV a není divu, jelikož nabídka jejich elektrokol do terénu je už poměrně ucelená a SUV začíná celosvětově nabírat na popularitě. Robustní elektrokolo pro využití ve městě se schopností pohybovat se jistě i v terénu, navíc s nákladem. To je nový Giant Stormguard E+ se specifickou konstrukcí rámu, řemenovým pohonem zacílením na komfort.
Hliníkový rám sází na tradiční slitinu ALUXX SL a pro lepší ovladatelnost 27,5“ kola. Přední i zadní zdvih je 100 milimetrů, ovšem provedení zadní kyvky s ramínkem přepákování na tlumič vůbec nevypadá zle. Trochu to navozuje dojem dnes již historických fullů Cannondale, ale vše je poplatné nutnosti zakomponovat nosič, nabídnout výrazný sloping a prostor pro bidon nebo přídavnou baterii. Když už zmiňujeme nosič, ten sedí přímo na sedlové trubce, takže se zadní stavba pohybuje volně a náklad je tudíž součástí odpružené hmoty. Maximální zatížení nosiče je přitom dvacet kilogramů, což není málo. Rám spoléhá na pevné osy současných boostových standardů a hodně zajímavé je provedení řemenového pohonu Gates Carbon Drive DX s napínací kladkou za motorem. Vzadu pracuje pětirychlostní náboj Shimano Nexus, ovládaný otočným řazením.
Pohon zajišťuje pro Giant tradičně Yamaha ve vlastní úpravě SyncDrive Pro 2, tedy nejmodernější varianta, jakou Giant používá. Hmotnost motoru je 2,7 kilogramu, krouťák 85 Nm a podpora až 400 %. Pětici režimů doplňuje ještě automatika Smart Assist, takže se jezdec nemusí starat o to, zda zvolil správný výkon. V představci je integrovaný displej RideDash Evo, takže je docela dobře chráněn, ovšem ovládací jednotka RideControl Ergo 2 v dosahu levé ruky je trochu příliš vystrčená směrem k jezdci. Sice bude dobře v dosahu, ale je docela slušně na ráně proti kolenu, tak snad ji nikdo neukopne.
Dostatek energie pro dlouhé dojezdy zaručí 800Wh integrovaná baterie EnergyPak Smart 800, která by měla vznikat v CO2 neutrální továrně a díky pokročilé technologii článků pro vysokou kapacitu nabídnout kompaktní rozměry. Zároveň lze navýšit dojezd použitím přídavné baterie EnergyPak Plus 250, umístěné na spodní trubce. Nabíječka Giant EnergyPak 6A Smart Charger pak zaručí nabití na 60 % za tři hodiny. To, že Giant nešetřil za každou cenu, dokazují i čtyřpístkové brzdy nebo teleskopická sedlovka. Osvětlení a blatníky jsou samozřejmostí, ovšem nabídka na našem trhu zahrnuje pouze jeden model v jediné barvě. Stejně jako v automobilové třídě SUV, i tady je třeba za kompletní výbavu a robustnost připlatit, takže 169 999 korun nebude určitě částkou akceptovatelnou pro každého. Originalita je ale zaručena a komfortní svezení i ovládání rovněž.
(už)
Author Elevation 29 Domácí značka Author spoléhá u svých elektrokol na pohony Shimano a její nejlepší hardtail Elevation s motorem EP6…
E-Koutek Z extrému do extrému, tak by se dal popsat vývoj elektromotorů společnosti TQ. Zatímco před třemi lety dominovaly mezi silnými…