Sedlo Author Guru X1 jsme měli možnost dlouhodoběji vyzkoušet na stejnojmenné gravelové novince Authoru, tedy na karbonovém gravelu Guru. A již v jeho testu jste se mohli dočíst naši chválu, toto sedlo se hodně povedlo. Na první pohled se tváří celkem standardně, tedy jakožto kombinace sportovně-závodní klasiky s několika ryze na komfort zaměřenými prvky. Nechybí plochá špička, širší podélný středový žlábek a opět spíše plošší zadní partie, to vše ve spojení s nylonovým skeletem a chrom-molybdenovými ližinami, při celkové hmotnosti 277 gramů a s cenovkou 795 korun.
Přestože nás název Guru automaticky směruje primárně ke gravelovému použití, v reálu toto sedlo doporučíme rovněž pro MTB a klidně i pro silniční cyklistiku. Nabízený jízdní komfort je totiž hodně nadstandardní a v otázce pohodlí je Guru X1 k našemu pozadí doslova rozmazlující. Přestože se novinka svým designem jeví jako běžné sportovní sedlo, ve finále jsme byli hodně překvapeni. Hlavní zásluhu na nabízeném pohodlí má kombinace zvoleného tvaru, pružného skeletu a měkčí pěnové výplně. Tvarové přizpůsobení našim sedacím partiím je značné a to stejné platí o schopnosti sedla pohlcovat rázy od terénu. Vynikající je vytvarování středové části i provedení žlábku, rozložení tlaku zde bylo ideální jak pod lehčím, tak i středně těžkým jezdcem. O snížení tlaku na citlivá místa našeho těla se stará užší středový otvor ve skeletu, přítomný pod zmíněným žlábkem. Navíc nás sedlo neusazuje do jediné možné pozice, ale dovoluje značný předozadní posun. Plochá, výrazně polstrovaná špička přijde vhod v prudkých výjezdech, kde nemusíme bolestivě trápit rozkrok ve jménu vyjetí extrémních technických stoupání – to uvítá jak XC biker, tak i jezdec na gravelu.
Suma sumárum máme před sebou jedno z nejpohodlnějších sedel v kategorii cenově dostupných sportovních modelů. Sice zde při bikovém použití může maličko scházet ochrana bočnic proti prodření při pádu, ale to je jediná připomínka, kterou lze k sedlu Guru X1 mít. Velmi decentní grafika a skoro neznatelné „ologování“ pak budou výhodou, budeme-li chtít sedlo namontovat na kolo některé jiné značky. Kladně hodnotíme také snadné čištění povrchu sedla. Rozměry skeletu jsou 270 x 150 mm, klasické Cr-Mo ližiny mají průřez 7 mm a svým tvarem dovolují nejen výrazný předozadní posun v zámku sedlovky, ale rovněž umožňují značné propružení skeletu, aniž by mohlo dojít k jeho nežádoucímu kontaktu se sedlovkou. Tím nejdůležitějším vedle tvaru sedla je zde však již jednou zmíněná výplň, přesněji lehký pěnový materiál s vysokou viskozitou, díky němuž nebudeme mít problém s otlaky ani při celodenní terénní jízdě.
Kola Author dodává: www.author.cz
(kad)
Přesněji Acepac Flite 15, tedy nový patnáctilitrový batoh z produkce náchodské značky Acepac, na nějž jsem byl hodně zvědavý. Flite 15 za…
Co může být drsnější než design s lebkami, to je přece známá věc. Čím víc lebek v grafice, tím lépe. Trocha nadsázky, ale pokud řešíte…