Co může být drsnější než design s lebkami, to je přece známá věc. Čím víc lebek v grafice, tím lépe. Trocha nadsázky, ale pokud řešíte přední blatníček do vidlice, fantazii designérů se dnes meze nekladou a dost často je díky líbivému designu nebo jen logu značky tenhle kousek plastu oceněn více jak třemi stokorunami.
Přínos blatníku do vidlice je neoddiskutovatelný a platí to i o testovaném kousku značky Sting, který nepostrádá zmíněné designy s lebkami, je z ideálně poddajného plastu a stojí jen 130 korun. Blatníček v sadě se šesti stahovacími páskami a návodem na jeho montáž je klasikou, tedy dva a dva otvory pro pásek na každé noze vidlice a čtveřice párů otvorů pro uchycení k můstku. Blatníček jsme vozili na testovacím biku Merida Big.Trail na vidlici Rock Shox Recon, kde nechal dost volného prostoru pro 2,4“ WT plášť a bláto. Montáž je snadná, díky poddajnosti plastu schopného se při testu ohnutím lehce uhnout nárazu bez jakékoliv tendence k prasknutí, nebyl tak velký odpor při ohýbání blatníčku do vidlice. Zajištění je stoprocentní a celková délka horní části 265 mm zaručila hlavně svým zadní dílem perfektní ochranu obličeje jezdce před odlétávajícím blátem. Co víc si tedy za danou cenu přát? Možná víc lebek, ale i ty jsou v dalších čtyřech provedeních v nabídce, kdo už z podobných designů přece jen vyrostl, může mít ještě dva standardní pouze s nápisem a bez lebek.
(už)
Pamatuji si ještě dobu, když se tepová frekvence sportovce měřila přitlačením prstů na tepnu a pohledem na hodinky. Pamatuji dobu, když do…
Velmi jednoduchý, takřka nic nevážící a přitom dobře plnící svůj účel, takový je blatníček Stevens, pocházející od švédské značky Ass…