Gravelová móda si žádá nové a nové komponenty a jedním z přírůstků kolekce Ritchey je řada řídítek VentureMax. Naším testem prošla nejluxusnější varianta WCS Carbon vážící v šířce 420 mm pouhých 228 gramů a nabízející famózní ergonomii. Jak je z názvu patrné, samozřejmostí je celokarbonová konstrukce, navíc s kompletní integrací řadících bovdenů či hydrauliky brzd. A byť tradicionalisté budou možná chvilku vstřebávat charakteristickou vlnku ve spodním oblouku, tak právě tento detail je jedním z těch, které jsou přímou odpovědí na ideální anatomický úchop. Co si budeme povídat, už kategorie gravelů jako taková asi není nic pro vyložené tradicionalisty.
Řídítka VentureMax WCS Carbon jsme vyzkoušeli během testu kola Ridley Kanzo a po dobu dvou týdnů jsme si na ně natolik navykli, že bychom zcela identickou horní část oblouku, snad i včetně takřka shodné pozice pák, nyní preferovali i na klasickém silničním kole. Každopádně model VentureMax svým tvarem tak trochu spojuje dva světy, gravelový právě s tím silničním, přičemž horní „aero“ úchopová část je nejen opticky atraktivní, ale především její plocha tvoří ideální oporu dlaním při vzpřímenějším posedu. Nejde jen o samotný aero-anatomický průřez, ale také o tvar celé horní partie a ideální předsazení pák, jež nás nenutí ke sportovně-závodnímu posedu, pokud se o něj vyloženě nesnažíme. Předsazení oblouku v místě úchytu pák, což je údaj výrobci označovaný jako „reach“, zde u všech šířek řídítek činí 76 mm. Hloubka spodního oblouku je 102 mm, tedy to, co bychom v silničním segmentu označili jako „compact“, nicméně v tomto případě s výrazně gravelovým roztažením konců řídítek, jež zde činí 24 stupňů. Tvarování celé spodní části láká k úchopu a byť u silničního kola o spodku oblouku často skoro nevíme a využijeme jej zřídka, u VentureMax je tomu jinak a zvlášť při sólo jízdě po asfaltu jsme se dole drželi rádi a nečekaně často. Nepřehlédnutelné vyklenutí „Bio-Bump“ má svůj význam a bezvadně pasuje do dlaně. Rozhodně se tedy nejedná o pouhé stylistické řešení – skutečně funkční odlišení se nás vždycky potěší.
Řídítka Ritchey VentureMax WCS Carbon jsou ve výsledku extrémně pohodlná v kterékoli pozici úchopu a každé zakřivení zde má svůj význam. Při velmi nízké váze nabízejí také vysokou tuhost – v tomto ohledu se gravelová řada WCS v ničem neliší od těch čistě závodních. Výrobce avizuje kompatibilitu s řídící jednotkou řazení Shimano Di2 (EW-RS910), určenou pro zasazení do konce řídítek. Cena testovaného nejluxusnějšího modelu celé řady VentureMax je 7900 korun.
(kad)
Od značky Pro, jež je provázána s komponentovým gigantem Shimano, jsme si do testu již na jaře letošního roku vybrali jednu z novinek, a…
Lapierre Zesty je za poslední rok námi asi nejčastěji skloňovaným kolem, jelikož jej máme v ostřejší AM Fit verzi jako redakční mullet,…