Lapierre Zesty je za poslední rok námi asi nejčastěji skloňovaným kolem, jelikož jej máme v ostřejší AM Fit verzi jako redakční mullet, testovali jsme jej v provedení obou průměrů kol i jejich kombinace a vloni jsme prověřili i zdvihově nižší trailovou variantu Zesty TR. A trailové verze, konkrétně cenově dostupnější TR 4.9, se týká i tenhle test.
Shodný základ
Pokud sledujete kolekci dijonského výrobce pečlivě, jistě vám neuniklo, že testovaný model je ve stejné barvě jako jeho loňský předchůdce a rovněž většina komponentů je shodná. Jenže drobné změny tady nakonec přece jen jsou. Rám shodně spoléhá na hliníkovou slitinu Supreme 5, jednoduché profily trubek hlavního trojúhelníku a ploché spodní nosníky sedlové trubky, jimiž prochází tlumič s plovoucím uložením. Masivní široké vahadlo přepákování, Trunnion úchyty horních čepů tlumiče a na devětadvacítku solidně krátké, pro agresivnější jízdu ideální, řetězové vzpěry. Sedlovým vzpěrám nechybí na rozdíl od naší redakční AM verze spojovací můstek, ale co se týká úchytu třmenu zadní brzdy, horní pozice na sedlové vzpěře je zde kvůli ostrému úhlu s řetězovou a minimu prostoru mezi nimi, nevyhnutelná. Co je tedy jinak ... více v Cykloservisu č.3/2021
Doba je smartphonová. Mnoho cyklistů pochopilo, že místo cyklocomputeru nebo speciální navigace na kolo, si vystačí se svým smartphonem. I…
Klasika od Lezyne, tak by se dalo označit přední světlo Classic Drive 700 XL. Sice není v nabídce žhavou novinkou, ale nová je verze s…