Když se řekne Razzer, jen málokterý znalec cyklistiky si to nespojí se značkou Pells. XC modely Razzer jsou totiž v kolekci této brněnské firmy snad od počátku, a vždy je charakterizovalo zaměření na sportovní a závodní pojetí bikingu. To se samozřejmě nemění, jenže přichází Razzer s dodatkem EVO a tato tři písmena by měla přinést aktuální pohled na současné XC a zábavnější jízdní styl.
Osvědčené v novém
Na první pohled se verze EVO od klasiky označené Race zase tak moc neliší, protože nepostrádá charakteristické stavební prvky rámu. Typické provedení spodní trubky pagodovitého průřezu s výrazným rozšířením směrem ke středovému pouzdru je pro Pells typické a vždy bylo zárukou torzní tuhosti celku. Horní trubka s prohnutím do oblouku a snížením profilu směrem k sedlové trubce je rovněž typická (postrádá ale navařenou výztuhu) a totéž můžeme vlastně říct o prohnuté sedlové trubce nebo nízkém profilu sedlových vzpěr. Ty jsou rovněž charakteristicky prohnuté, ale nejsou tak nízké jako 12mm varianta u verze Race. Zcela zásadní konstrukční odlišnost se ale děje u řetězových vzpěr, které se na středové pouzdro napojují frézovaným odlehčeným dílcem se čtverhrannými profily. Tenhle prvek je tak trochu vzdálen od typických elegantních profilací, jak jsme byli zvyklí, jenže navyšuje průchodnost pláště ... více v Cykloservisu č. 9
Výčet cyklokrosových, silničních a gravel modelů hamburské značky Stevens by byl hodně dlouhý, nejspíš stejně jako výčet slavných jmen…
Test závodního XC fullu XR od francouzské značky Lapierre jsme na našich stránkách už před lety přinesli a šlo o velice schopný stroj s…