Test závodního XC fullu XR od francouzské značky Lapierre jsme na našich stránkách už před lety přinesli a šlo o velice schopný stroj s univerzálním projevem schopným i na lehčích trailech. Aktuální verze dostala pro letošek zcela nový rám, sjezdově ještě schopnější geometrii, současně však víc orientovanou i na výkon ve stoupáních a přišla o čep u zadních patek, takže spoléhá na pružnost karbonu. Změn tedy není málo.
Zjednodušení konstrukce?
Na první pohled je rozdíl proti loňskému předchůdci jasný, karbonový rám přišel o charakteristickou „klec“ tvořenou bočními vzpěrami kolem tlumiče, vahadlo přepákování na tlumič je krátké a míří vzhůru, nikoliv dolů, a především zadní stavba postrádá Horst Link čep u patek. Jeho funkci převzalo výrazné zploštění sedlových vzpěr, kde vše zajistí vlastnosti karbonu. Toho je na celém rámu mimochodem 300 dílců, z nichž je celek poskládán a „upečen“. Vlákna od značky Torayca jsou aktuálně u Lapierre použita v nejnovějším procesu výroby karbonových rámů nazvaném UD SLI, zajišťujícím co největší zeslabení stěny trubek v odpovídajících místech pro hmotnostní úsporu. Přední trojúhelník nemá nakrčenou, ale rovnou horní trubku s rozšířením kvůli umístění
Možná by se slušelo představit z kolekce nejmladší domácí cyklistické značky hned napoprvé nějaký šperk, jenže mobilita jako taková, což je…
Kola jihočeské značky Galaxy už jsou na trhu slušnou řádku let a platí to i pro model tradičního názvu Skylab, jenž od letoška dostal do…