Letošní počasí je vyloženě aprílové a krátký rukáv střídá ten dlouhý, tmavé brýle, ty čiré, a měnit bychom mohli podle počasí i obutí, o mazivu na řetěz ani nemluvě. Namažete řetěz řídkým speciálem do sucha a na další den už můžete aplikovat mokrou variantu, nebo naopak, prostě jako na houpačce.
Díky těmhle „skvělým“ podmínkám se tak na redakčním biku vystřídala maziva rakouské značky R.S.P. Red Oil a Black Oil, obě s příměsí PTFE a jedno určené do suchého a druhé mokrého prostředí. Red Oil do sucha má lehce načervenalou barvu a řidší, méně lepivou konzistenci. Praktické 50ml balení s tenkým kapátkem usnadňuje aplikaci a olej do řetězu velice snadno zateče, ale není tak řídký, aby nějak přeochotně skapával na podlahu. Nutností je samozřejmě přetřít namazaný řetěz hadříkem a hladký tichý chod pohonu pak byl projevem, jaký jsme od maziva čekali. V domácím suchém terénu proloženém občas nějakou tou kaluží vydržel řetěz namazaný kolem čtyřiceti až šedesáti kilometrů, než začal ševelit. Nalepování prachu a nečistot nebylo nějak výrazné, oproti speciálním voskovým mazivům ale dokázal řetěz nabalit prachu o poznání víc. Test ve Finale Ligure pak na hodně prašných trailech zalepil články prachem o poznání víc a řetěz ševelil většinou už kolem nájezdu čtyřicítky kilometrů. Mokrá varianta Black Oil má barvu hodnou jména, tedy jednak černé víčko na 50ml balení, ale olej je rovněž černý, nebo spíš tmavě šedý. Je výrazně hustší, takže stéká z kapátka pomaleji než varianta do sucha, ale i přes vyšší obsah lepivých složek nepatří mezi extrémní „lepivky“, které by na řetězu držely týdny a nabalovaly každou nečistotu, co prolétne kolem. Hustší konzistence prokázala jednak delší výdrž na řetězu a nájezd kolem šedesáti kilometrů i v mokrém terénu, paradoxně ale není nabalování nečistot takové, jak bychom od hustšího maziva čekali. Olej by měl obsahovat složky odpuzující nečistoty, takže to docela funguje a klidně bychom jej použili jako univerzál do střídavého počasí. Příjemný je o něco hladší a tišší chod řazení oproti červené variantě, takže do letošního „aprílového“ počasí je o něco vhodnější.
Oba oleje stojí shodně 179 korun, kdo maže často, možná zvolí jejich 250ml variantu za 419 korun, což je cenově mnohem výhodnější balení.
(už)
Převoz nářadí na kole, tedy pokud jej s sebou vůbec vozíte, má dnes celou řadu řešení. Ať už je to obligátní podsedlovka, nebo rámová…
Výrobce cyklistických čističů a maziv BikeworkX přišel s novinkou v podobě speciálního maziva pro domácí použití při jízdě na trenažéru a…