Nenápadný e-gravel
Chcete elektrokolo, ale ne zase tak úplně, a chcete gravel, ale občas byste potřebovali do kopce trochu postrčit. E-gravel 4EVER Engrave Pro je jedním ze současných trendy řešení této kategorie, která spoléhá na lehčí nábojové motory a integrované baterie, jen minimálně přiznávající příslušnost k elektrifikované třídě.
Na první pohled utajené
Domácí 4EVER vsadil v případě tohoto modelu na pohon od FSA, konkrétně zadní nábojový motor HM 1.0 se 43Nm krouticím momentem a 36V baterií s kapacitou 252 watthodin. Tenhle systém pohonu je tak trochu podobný provedení Mahle a díky nižší hmotnosti atakuje třeba pohony Fazua, kde je ale síla přenášena z motoru do klik, nikoliv na zadní kolo. Elektrifikované gravely prostě potřebují lehčí pohon víc než přemíru točivého momentu, po níž naopak volají e-biky do náročného terénu. Zde se podařilo pohon zakomponovat do rámu celkem elegantně, jelikož motor je z jedné strany maskován kazetou a z druhé brzdovým kotoučem. Že je něco trochu „jinak“ možná napoví objemnější spodní trubka průřezu elipsy s ostrými hranami a pak vyplněný prostor mezi spodní a sedlovou trubkou, kde je nahoře pod víčkem ukrytý nabíjecí port. Samozřejmě, že při bližším pohledu odhalíme kryt vstupu baterie do spodní trubky před středovým pouzdrem a také spínač pohonu integrovaný do horní trubky.
Rám z hliníkové slitiny řady 7005 spoléhá na kónickou hlavovou trubku, zmíněnou profilaci té spodní a lehce proměnný vyšší průřez horní trubky. Tedy žádná honba za ... více v Cykloservisu č. 15/2022
Bikepacking. Magické slovo, které jsme ještě před takovými osmi lety příliš neznali. Bikepacking. Magické slovo, které jsme ještě před…
Tradice i modernaKdyž se značka Brooks ukázala s kompletní bikepackingovou a cykloturisticko Tradice i modernaKdyž se značka Brooks ukázala…