K našemu titulku by se ještě hodil dodatek: Foukejte luxusně! Oboje totiž splňuje testovaná hustilka Digital Pressure Drive americké značky Lezyne. A jak je dobře známo, tento výrobce se vyžívá v naprosto ultimativním provedení všech svých cyklodoplňků, ať už je to nářadí, velké dílenské pumpy či třeba minimalistické hustilky, o jejichž přítomnosti v kapse dresu snad ani nevíme. Zanedbatelné rozměry a stejně tak velmi nízká hmotnost však nejsou u kvalitní hustilky ničím nemožným, pokud se to však podaří skloubit s vysokým výkonem a třeba i digitálním měřením tlaku, výsledek musí být přesvědčivý.
Základem testovaného modelu je osvědčený základ vyrobený ze špičkové slitiny s neméně precizně provedenou povrchovou úpravou. Samotné tělo hustilky, tedy plášť, je částečně hrubý a z části lesklý, rukojeť s logem Lezyne vsadila na hladký povrch. Zásadním konstrukčním prvkem je poměrně mohutná pístnice, opět ze slitiny hliníku, tentokrát vybavené bezbarvou anodizací. Až potud se jedná o běžný, osvědčený model značky, což platí také o hadičce s velmi propracovanými, frézovanými hliníkovými koncovkami. Při převozu je hadička zasunuta v pístnici a zašroubována v rukojeti, takže spolehlivě drží na svém místě. Poté ji stačí vyjmout, našroubovat na spodní konec těla a vše je připraveno k použití. Samozřejmostí je nejen dokonalé utěsnění veškerých šroubovaných spojů, ale perfekcionisty nejspíš potěší také přítomnost zpětného ventilu pro možnost lehkého upuštění tlaku. Chceme-li hustilku přizpůsobit galuskovému či auto ventilku, stačí hadičku jednoduše otočit a našroubovat ji do těla hustilky opačným koncem.
Tím nejdůležitějším je samozřejmě přítomnost digitálního manometru, tedy velmi přesného digitálního manometru. Jedná se o plastovou nadstavbu na těle hustilky, jištěnou šesticí šroubků s torxovou hlavou. Více jak polovinu délky tohoto dílce zaujímá rozměrný displej, dále zde najdeme spínací (a přepínací) tlačítko a baterii CR1220, uloženou pod šroubovacím krytem. Pokud se baterie vybije, pouze se nezobrazuje manometr, hustilka samozřejmě i nadále plně funguje.
Nyní již k praktické zkušenosti. Samotná hustilka je svým výkonem, vzhledem k hmotnosti 133 gramů a délce pouhých osmnáct centimetrů, výrazně nadstandardní. Logicky je nutné počítat s tím, že bikový plášť budeme nafukovat déle a u silničního bude pro dosažení provozního tlaku nezbytné použít více síly, ale zásadní je, že v obou případech lze dosáhnout plně provozního tlaku. Nikoli nouzového, vhodného leda tak na dojetí domů. Nejspíš vás mile překvapí, že se nám u silničního pláště podařilo dosáhnout tlaku 8,5 baru, tedy 124 PSI. To je dokonce více, než uvádí samotný výrobce. Sice jsme se u toho trochu zapotili a omačkali si lehce dlaň, ale ukažte nám jinou podobně minimalistickou hustilku, která by byla takto vysokého tlaku schopna dosáhnout. Je zde tedy velmi rozumně navolena kombinace šířky pláště a pracovního zdvihu pístu. Pro čistě silniční použití však Lezyne nabízí model Digital Road Drive, s o něco útlejším tělem a maximálním tlakem 11 barů (!!!).
Naši spokojenost si vysloužilo perfektní utěsnění kolem ventilku. Spoj koncovky s auto i galuskovým ventilkem je totiž šroubovaný, takže je únik vzduchu prakticky nemožný. Při vyšroubovávání hadičky z ventilku je pak únik zcela zanedbatelný, takže i zde pochvala. Samotný manometr je nutné před huštěním vždy aktivovat delším podržením tlačítka a přepínání mezi hodnotami BAR/PSI se provádí jeho krátkým stiskem. Displej je dobře čitelný a měření tlaku velmi přesné. I když nejsme velkými zastánci aplikovat elektroniku všude, kde je to jen trochu možné, testovaná hustilka se nám hodně líbila a na elektronické měření tlaku jsme si velmi rychle navykli.
Jediným minusem zůstává cena, konkrétně částka 2090 korun. Za tyto peníze však získáte velmi exkluzivní doplněk, a třeba si i budete přát defekt jen proto, aby vaši spolujezdci viděli váš mechanicko-digitální klenot od Lezyne.
(kad)
Řetěz je bezesporu tou vůbec nejzatěžovanější součástkou našeho kola a musí trpělivě snášet nejen samotný tah a rázy, ale i výrazné torzní…
Když jsme si v minulosti chtěli pořídit zadní nosič na kolo, jediným kritériem byla jeho pevnost a pak přítomnost závitů na rámu pro jeho…