Elektrifikovat silničku, fitness kolo i gravel, takové nejspíš bylo konstrukční zadání pro návrháře značky Merida, z něhož nakonec vzešla trojice modelů se zadním nábojovým motorem a hliníkovým rámem s ukrytou baterií, takže na první pohled tuší přítomnost elektropohonu jen málokdo. Námi testovaný gravel pak bude z dané trojice asi největším univerzálem s maximálním využitím potenciálu elektrické asistence.
Hlavně nenápadně
Nač dávat na odiv přítomnost pohonu, když to lze udělat nenápadně, elegantně a efektivně. Hliníkový rám s hydroformingem tvarovanými trubkami tak dostal větší průměr spodní trubky, masivnější řetězové vzpěry a bytelnější patky, mezi které ukryl nábojový motor Mahle X35+ se 40Nm krouťákem, jejž krmí 250Wh baterie ve zmíněné spodní trubce. Na pohled nenápadné, leč praktické řešení, které sice u krosových a horských elektrokol razantně vytlačuje středové provedení motoru, ale tady nepotřebujeme 80Nm točivý moment, tady jsme na silnici, polňačce, případně jen v lehkém terénu. Tady jsme na gravelu, jenž se vším tímhle „asistenčním“ vybavením váží méně než kdejaký trailbike, což ospravedlňuje jak sílu motoru, tak kapacitu baterie. Nedejme se ale zmást, všechny parametry kola a technické detaily cílí na sportovní využití a elektropohon by měl být jakousi berličkou k překonání těžších stoupání, vlastních limitů nebo jen pro větší radost z jízdy. Když jsme před třemi lety testovali ... více v Cykloservisu č. 7/2022
City bike nemusí nutně patřit jen do města, ale může se stát společníkem i pro cyklistické výlety, kde bude komfort jezdce vždy na prvním…
Cítit se rozmazlován asistencí pohonu není na elektrokole rozhodně neobvyklý pocit, tak nějak se to od tohoto typu kola očekává, ale pokud…