Už název jasně napovídá, že testovaná přilba není bikový ani silniční model, ale jejím revírem bude město, i když to samozřejmě není podmínkou. Jde o kousek s pevným integrovaným „kšiltem“, hlubším střihem a současně, i přes vyšší míru ochrany, celkem solidní mírou ventilace.
Downtown za 1499 korun počítá s každodenním využitím, takže technologie in-mold přináší ochrannou skořepinu i na spodním okraji přilby, byť je samostatně provedená a od té horní viditelně oddělená tenkým proužkem přiznaného jádra z EPS. Vkusně zakomponovaný „kšilt“ (záměrně nechceme psát štítek) připomíná dětské přilby a ruku na srdce, když padá dítě, tak na obličej, a tohle řešení je určitým navýšením ochrany právě obličeje. Současně ale tvar není nějak extrémní a vzadu má dostatečnou výšku, aby kryl citlivé partie i tam. Ovládací kolečko vnitřní stahovací čelenky je pak vzadu dobře přístupné a navíc je mechanismus nastavitelný výškově ve třech pozicích. Prostor pro případný culík zde není úplně velkorysý, ale při troše snahy jej protáhnout lze. Přilba se totiž dodává kromě šedé a černé i v růžové barvě nebo světle modro-zeleném provedení. Vzadu na mechanismu nechybí reflexní plochy a na vnitřní straně výstelka, další je pak jednodílná po téměř celé vnitřní ploše. Stahovací čelenka v polovině obvodu a výstelky tak spolu s tvarem přilby přispívají k velice komfortnímu usazení na hlavě, což podtrhuje zmíněná míra ventilace. Celkem 24 ventilačních otvorů pokrývá snad celý povrch přilby, takže ani letní parno ve městě nebude problém.
Testovaná velikost L-XL (58-61 cm) váží příjemných 283 gramů a svému značení rozhodně odpovídá. Přilba nikde netlačí a sedí jak na větší kulaté, tak lehce oválné hlavě. Stahovací čelenka pak nabídla dostatečný rozsah pro stažení i menší hlavy, takže přilba drží a nebylo nutné to dohánět popruhy. Ty mají klasickou přezku, polstrování pod bradou a pojistné spony pod ušima. Co se týká jízdních dojmů, kromě přirozeného usazení na hlavě, neobtěžujících popruhů a velice slušné ventilace je to i výhled, co je třeba řešit. Přední prodloužení do „kšiltu“ opticky nijak nepřekáží, a byť je tenhle prvek i při vzpřímenějším posedu pohledem nahoru zaznamenatelný, výhled neomezuje. Dokonce ani při lehce skloněném sportovním posedu, takže vyrazit třeba na elektrokole někam za město neznamená nutnost pořízení druhé přilby, tahle je spolehlivým univerzálem.
(už)
Bikepackingová řada EXPLORER EXP. od německé značky SKS zahrnuje řídítkovou, podsedlovou nebo rámovou brašnu, a ta poslední EXPLORER EXP.…
Dá se cílit na hubnutí i růst výkonnosti zároveň? Tento typ dotazu patří k velmi častým a na začátku roku bývá mnohdy podpořen…