Jednoduchý design, zajímavý barevný odstín a vyvážené jízdní vlastnosti. Takový je cenově druhý nejdostupnější devětadvacítkový hardtail Nine Sport od značky Felt.
Felt u většiny svých pevných duralových rámů nesází na přehnané profilace trubek, což beze zbytku platí i v tomto případě. Kruhové průřezy horní i spodní trubky předního trojúhelníku jsou pouze u hlavy a středového pouzdra zploštěné pro navýšení tuhosti. Řetězové i sedlové vzpěry mají přímý tvar bez středového prohnutí, takže tuhost zadní stavby je jasně patrná už z této konstrukce. Samozřejmě typické jsou pro tuto značku originálně provedené zadní patky.
Geometrie rámu vychází z klasických šestadvacítkových modelů, takže je charakteristicky delší se středně vysoko umístěným těžištěm. Posed sice usadí ruce jezdce na řídítkách pohodlně vysoko, ovšem patří k těm mírně delším, na pomezí sportovního a závodního pojetí. I přestože jde o cenově dostupnější model, sportovní posed koresponduje s chováním kola. V této kategorii velkého průměru kol bychom jej díky celkem slušné akceleraci zařadili celkem vysoko. O nějakém línějším projevu daném jednak délkou rámu a jednak velikostí kol zde nemůže být řeč. Bike jede poměrně svižně a každé šlápnutí do pedálů má jasnou odezvu.Rám patří na stupnici celkové tuhosti mezi šestou a sedmou příčku z deseti, takže jak v sedle, tak při ostřejších nástupech ze sedla poslušně drží v ose a neokrádá jezdce o energii zbytečným kroucením. Samozřejmě celková tuhost se projevila nepatrně slabší absorpcí rázů, takže kromě objemu plášťů a velikosti kol už jezdci informace o tvrdosti terénu nic dalšího nezkreslí.
Přední partie je na tom samozřejmě lépe, vidlice s ocelovou pružinou je poměrně citlivá a vnímavá k malým i větším nerovnostem. Lehký jízdní dojem na rovině byl následně potvrzen i ve výjezdech, kde předek sedí dokonale na zemi a řídítka se nezvedají ani v těch nejostřejších stojkách. Kdo by ovšem čekal, že bike bude dominovat jen ve výjezdech, bude zklamán. Ve sjezdu se ukázala schopnost držet směr i ve vysokých rychlostech, ovšem zároveň v kombinaci s ochotou rychle zatočit. Úhel vidlice je vhodně nastaven jak na dobrou točivost, tak na stabilitu kola v prudkých sjezdech, kde jsme neměli problém s nějakou tendencí postavit se na přední, jakmile šla brzda na plný výkon. Stačí jít více za sedlo a kolo sjede téměř cokoliv. Jen je třeba počítat s tím, že odskočení jakékoliv hrany přitažením řídítek zde nepřichází moc v úvahu. Povel do řídítek musí být hodně výrazný, aby se předek odlepil od země, naproti tomu ale dostat kolo do vzduchu není zase tak složité.
Hodně uzavřené zatáčky jsou v nižší rychlosti průměrem, ovšem díky výšce těžiště a delší geometrii je i ve vyšších rychlostech znát potřeba kolo trochu silněji naklopit, abychom ze zatáčky mohli vyrazit opět na plný výkon. Přesto ale celková ovladatelnost a ochota zatočit není nějak narušena, spíše to chce trochu zvyku na kombinaci delší rám-vyšší těžiště.
Z celkového mixu komponentů zvolených s ohledem na cenu musíme vyzdvihnout funkci plášťů, jejichž jemný vzorek držel téměř na všem a jediným jeho omezením tak bylo hustší bláto, kterého se obtížněji zbavoval. Výborně se uvedly i brzdy, jejichž delší páky nabídly výbornou účinnost na kotoučích a celkem slušné dávkování síly. Podtrženo sečteno, jde tedy o bike s dobře zvoleným osazením a vyváženými jízdními vlastnostmi, který bude vyhovovat spíše jezdcům zvyklým na delší posed.
Plusy: výkon, tuhost, stoupavost
Minusy: tvrdší zadek
Technická specifikace
Rám: Alu 6061 DB
Vidlice: Rock Shox XC 28 TK Mag 29 100 mm
Kliky: Suntour XCR 24-32-42
Brzdy: Tektro Draco
Řazení: Shimano Acera
Přehazovačka: Shimano Deore
Přesmykač: Shimano Alivio
Náboje: Felt
Ráfky: WTB SX17
Pláště: Geax AKA 2,2‘‘
Kazeta: Shimano PG-950 11-32
Sedlo: Felt
Sedlovka: Felt
Řídítka: Felt
Představec: Felt
Hmotnost: 13,8 kg
Cena: 17 770 Kč
Otestovali jsme prvního zástupce modelové kolekce Apache pro rok 2012, a sice zcela nový model Tanka Tate 29“ Disc. Klasický, 26palcový typ…
Elektrokola dobývají české silnice a díky montáži v Čechách je tak testovaná Induktora jednou z mála domácích elektrovlaštovek.Kdo pozorně…