logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Felt Nine Sport - test kola

Felt Nine Sport - test kola

Jednoduchý design, zajímavý barevný odstín a vyvážené jízdní vlastnosti. Takový je cenově druhý nejdostupnější devětadvacítkový hardtail Nine Sport od značky Felt.

felt nine sport v lese

V jednoduchosti je síla

felt nine sport vidliceFelt u většiny svých pevných duralových rámů nesází na přehnané profilace trubek, což beze zbytku platí i v tomto případě. Kruhové průřezy horní i spodní trubky předního trojúhelníku jsou pouze u hlavy a středového pouzdra zploštěné pro navýšení tuhosti. Řetězové i sedlové vzpěry mají přímý tvar bez středového prohnutí, takže tuhost zadní stavby je jasně patrná už z této konstrukce. Samozřejmě typické jsou pro tuto značku originálně provedené zadní patky.

Geometrie rámu vychází z klasických šestadvacítkových modelů, takže je charakteristicky delší se středně vysoko umístěným těžištěm. Posed sice usadí ruce jezdce na řídítkách pohodlně vysoko, ovšem patří k těm mírně delším, na pomezí sportovního a závodního pojetí. I přestože jde o cenově dostupnější model, sportovní posed koresponduje s chováním kola. V této kategorii velkého průměru kol bychom jej díky celkem slušné akceleraci zařadili celkem vysoko. O nějakém línějším projevu daném jednak délkou rámu a jednak velikostí kol zde nemůže být řeč. Bike jede poměrně svižně a každé šlápnutí do pedálů má jasnou odezvu.Rám patří na stupnici celkové tuhosti mezi šestou a sedmou příčku z deseti, takže jak v sedle, tak při ostřejších nástupech ze sedla poslušně drží v ose a neokrádá jezdce o energii zbytečným kroucením. Samozřejmě celková tuhost se projevila nepatrně slabší absorpcí rázů, takže kromě objemu plášťů a velikosti kol už jezdci informace o tvrdosti terénu nic dalšího nezkreslí.

kotouč felt nine sport

Přední partie je na tom samozřejmě lépe, vidlice s ocelovou pružinou je poměrně citlivá a vnímavá k malým i větším nerovnostem. Lehký jízdní dojem na rovině byl následně potvrzen i ve výjezdech, kde předek sedí dokonale na zemi a řídítka se nezvedají ani v těch nejostřejších stojkách. Kdo by ovšem čekal, že bike bude dominovat jen ve výjezdech, bude zklamán. Ve sjezdu se ukázala schopnost držet směr i ve vysokých rychlostech, ovšem zároveň v kombinaci s ochotou rychle zatočit. Úhel vidlice je vhodně nastaven jak na dobrou točivost, tak na stabilitu kola v prudkých sjezdech, kde jsme neměli problém s nějakou tendencí postavit se na přední, jakmile šla brzda na plný výkon. Stačí jít více za sedlo a kolo sjede téměř cokoliv. Jen je třeba počítat s tím, že odskočení jakékoliv hrany přitažením řídítek zde nepřichází moc v úvahu. Povel do řídítek musí být hodně výrazný, aby se předek odlepil od země, naproti tomu ale dostat kolo do vzduchu není zase tak složité.

felt nine sport v leseHodně uzavřené zatáčky jsou v nižší rychlosti průměrem, ovšem díky výšce těžiště a delší geometrii je i ve vyšších rychlostech znát potřeba kolo trochu silněji naklopit, abychom ze zatáčky mohli vyrazit opět na plný výkon. Přesto ale celková ovladatelnost a ochota zatočit není nějak narušena, spíše to chce trochu zvyku na kombinaci delší rám-vyšší těžiště.

Z celkového mixu komponentů zvolených s ohledem na cenu musíme vyzdvihnout funkci plášťů, jejichž jemný vzorek držel téměř na všem a jediným jeho omezením tak bylo hustší bláto, kterého se obtížněji zbavoval. Výborně se uvedly i brzdy, jejichž delší páky nabídly výbornou účinnost na kotoučích a celkem slušné dávkování síly. Podtrženo sečteno, jde tedy o bike s dobře zvoleným osazením a vyváženými jízdními vlastnostmi, který bude vyhovovat spíše jezdcům zvyklým na delší posed.

Plusy: výkon, tuhost, stoupavost

Minusy: tvrdší zadek

Technická specifikace

Rám: Alu 6061 DB

Vidlice: Rock Shox XC 28 TK Mag 29 100 mm

Kliky: Suntour XCR 24-32-42

Brzdy: Tektro Draco

Řazení: Shimano Acera

Přehazovačka: Shimano Deore

Přesmykač: Shimano Alivio

Náboje: Felt

Ráfky: WTB SX17

Pláště: Geax AKA 2,2‘‘

Kazeta: Shimano PG-950 11-32

Sedlo: Felt

Sedlovka: Felt

Řídítka: Felt

Představec: Felt

Hmotnost: 13,8 kg

Cena: 17 770 Kč

DALŠÍ ČLÁNKY

Apache Tanka Tate 29“ - test kola

Otestovali jsme prvního zástupce modelové kolekce Apache pro rok 2012, a sice zcela nový model Tanka Tate 29“ Disc. Klasický, 26palcový typ…

  • Datum: 25. 01. 2012
  • Kategorie: Testy kol

KTM Myroon Prestige - test kola

Název Myroon je v případě kolekce rakouského KTM již několik let synonymem stroje pro ryze závodní cross-country, a to v hodně lehkém…

  • Datum: 26. 01. 2012
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru