Gripy značky Ergon staví na dokonalé symbióze s dlaní jezdce, aby mu zaručily pohodlný a přitom jistý úchop. Ne každému může být ergonomické tvarování po chuti, ale v případě námi testovaného provedení nejde o nějaký extrém s výraznou opěrnou plochou, ale spíše přirozeně proměnlivý průřez celým gripem tak, aby dokonale padl do dlaně.
Gripy Ergon GA1-EVO nepatří v kolekci značky ani mezi ryze XC, ani mezi striktně enduro vymezené modely. Jsou tak nějak uprostřed a nabízejí univerzální využití pro jízdu v techničtějším terénu. Standardně je jejich základem kompozitový tubus, jenž má v tomto případě vybrání materiálu v horní části, kde se nejvíce opírá dlaň. Zde je pouze pryž, takže toto místo nejvíce tlumí a při montáži nelze udělat chybu, protože správná pozice je vyznačena nenápadnou stupnicí na vnitřním konci gripu. Vnější konec disponuje masivní kompozitovou objímkou na 4mm imbusový klíč, takže lze gripy bezpečně uchytit i na karbonová řídítka. Plusem je jejich těsné provedení vnitřní části, takže se na řídítkách neviklají, a sedí velice jistě.
Celková délka 135 mm je standard, úchopová část měří 120 mm a průřez je svým průměrem vhodný spíše pro jezdce s nepatrně větší dlaní, dámám s drobnou rukou už bude tento rozměr zbytečně objemný. Ergon ovšem vyrábí i objemnější modely, takže bychom tenhle přirovnali k ideálnímu kompromisu, navíc daný průměr byl přínosem při delší jízdě, kdy nabídl vyšší komfort úchopu. K tomu přispěla, kromě pohodlného tvarování, i zmíněná absence materiálu v části základového tubusu, takže pohlcování rázů je v dané kategorii gripů na slušné úrovni. Samotný materiál úchopové části pak nejen jemně mřížkovaným povrchem, ale i samotnou nižší tvrdostí dokázal dlaně v rukavicích dobře podržet i za mokra.
Výrazně ergonomické gripy občas nejsou ideální při extrémních změnách posedu při technické jízdě, ovšem tenhle model má natolik přirozené proporce, že to nevadilo, ani když jsme šli výrazně za sedlo v prudkém sjezdu. Pro ty, kdo mají rádi lehce objemnější gripy a přirozené tvarování, můžeme tenhle kousek rozhodně doporučit, a to napříč spektrem od XC až po enduro. Hmotnost 120 gramů sice není pro váhové fanatiky, ale jistota úchopu, slušné tlumení a maximálně komfortní tvar to bohatě vyváží. Za 744 korun pak lze mít tenhle kousek kromě zelené také v modré, černé, bílé nebo červené variantě.
(už)
Plusy: komfort, montáž, tlumení
Minusy: nenalezli jsme
Německá značka Bike Ahead je profláknutá především mezi uživateli těch vůbec nejluxusnějších komponentů a k jejím nejznámějším produktům…
Historicky není konkurenční boj výrobců cyklistických komponentů nic nového, vždyť v počátcích bikingu byl téměř dominantní SR Suntour, pak…