Dokonalý SKS Mudrocker
Úžasně praktická montáž, délka i šířka pro maximální ochranu před vodou a blátem a zajištění na vidlici spolehlivé i v náročném terénu. Málokdy mě nějaký komponent nadchne tak, jako se to povedlo přednímu blatníku SKS Mudrocker. Ano, je to jenom blatník, ale jestli chcete pro svoji odpruženou vidlici právě tenhle doplněk do náročného a především mokrého terénu, tak Mudrocker vás prostě dostane.
Německá značka SKS má svoji kolekci cyklistických blatníků pestrou až moc, takže jimi umí osadit snad každé kolo. Mudrocker není výjimkou, protože testovaný přední kousek má i svého zadního sourozence, jenž se montuje na sedlové vzpěry, takže skvěle zvládne celoodpružený bike. Přední blatník pak částečně vychází z jednoduchých kousků s uchycením na můstek a vnější nohy vidlice, ale posunul tenhle svět „ohnutých plastů“ trochu na jiný level. Jelikož se dnes i výrobci odpružených vidlic snaží osadit své modely vlastními blatníčky z tužšího plastu a chystají jim závity přímo v můstku či vnějších nohách, lze si pořídit originál přímo na danou vidlici, pokud již není rovnou součástí balení. Jenže většinou jde jen o kratší blatníčky, navíc mezi jednotlivými výrobci nekompatibilní, dokonce i Rock Shox má víc verzí pozic závitů, kdežto Mudrocker je univerzál pasující snad na všechny vidlice. Jeho délka 490 mm a šířka xxx mm slibují opravdu výrazné pokrytí předního kola ve všech používaných průměrech s obutím 59 – 76 mm, ačkoliv to minimum je dané spíš estetikou a prostorem mezi nohama vidlice. Uchycení pak nabídne jak klasické stahovací pásky, tak ty na suchý zip se silikonovým potiskem a především pevný adaptér pro našroubování do můstku vidlice, kde otvory přímo s logem dané značky pasují do vidlic Fox, Rock Shox či Öhlins. Nezkoušel jsem to s vidlicí Manitou s můstkem vzadu, tu prostě k dispozici nemám, ale tam by to stahovací pásky vyřešily určitě také. V sadě za 799 korun jsou zmíněné stahovací pásky, pásky na suchý zip a pak adaptér k němuž jsou tři typy šroubů podle rozměru závitů používaných výrobci, Torx klíč na dva vruty jisticí adaptér k blatníku a dvojice pěnových samolepek mezi blatník a nohy vidlice.
Nejdřív testuji adaptér na můstku svojí vidlice Marzocchi Bomber Z1, kde otvory přesně pasují a zkosení adaptéru ideálně kopíruje můstek. Následuje test pozice blatníku vůči můstku, v horním snížením profilu jsou čtyři řady otvorů pro optimální pozici adaptéru či pásků a tudíž předozadní polohu blatníku, takže volím ten nejvhodnější a do něho pak natlačím adaptér a zespodu zajistím dvěma vruty na imbus. Už jen nalepit pěnovky na spodní nohy blatníku mezi otvory pro pásek, aby plast nedřel o lak a vše lépe přilnulo a montujeme. Dva nejtenčí imbusy v balení ošetřím závitovým lepidlem a blatník už je v můstku, na nohy vidlice volím pásky se suchým zipem, ale mohu i stahovací pásky, budou méně nápadné. Drží to celé i díky houževnatému plastu opravdu pevně a blatník se nekroutí a sedí rovně. Kolo ztěžklo jen o 145 gramů, což je opravdu nic, ale ten přínos pro ochranu obličeje a přední části těla před vodou a bahnem je nedocenitelný. Mezi 2,5“ devětadvacítkovým pláštěm Maxxis Minion DHF a blatníkem je zhruba 15 mm volného prostoru, takže voda a bláto má dost místa, šiška mi tudy zatím neprojela a i když je blatník delší, muselo by to být opravdu totální bahenní peklo, aby se zespodu ucpal. Snad jen s nějakým pláštěm s extra vysokými profily do bahna bude místa méně a tam by to hrozilo, ale opravdu až snad v extrému. Před můstkem blatník vyčnívá natolik dopředu, že tady se během testování nečistoty skoro neobjevily a vzadu pak lehce zvednutý „límec“ nechá vodu krásně najet pod blatník, takže jediné, kam vám voda stříká či kape jsou špičky bot a spodní část holení. Chrání to a na vidlici drží dokonale, jen cítíte jak máte dík absenci zadního blatníku nasáknuté kalhoty a předek těla je vyjma holení úplně suchý. Nikudy voda neprostříkne, jen lehce ke guferům vidlice. Zpod koncového límce voda lehce vytéká, takže špičky treter jsou víc na ráně než s kratičkým blatníkem, ale tady zase nic nestříká pod hlavové složení a víc jak polovinu spodní trubky. Jestli nehledáte miniaturní „frajeřinku“ ale poctivý enduro blatník tak trochu v „moto“ stylu, Mudrocker vás nadchne.
(už)
Lehká zimní bunda využitelná na silničce či gravelu v podstatě od podzimu do jara? V případě testovaného nápadně neonového kousku od BBB to…
Ani ve fotbale, ani v cyklokrosu, ale v servisování kol, protože holandský národní tým zvítězil v Mistrovství Evropy cyklo-mechaniků,…