Lehká zimní bunda využitelná na silničce či gravelu v podstatě od podzimu do jara? V případě testovaného nápadně neonového kousku od BBB to rozhodně platí a pokud máte rádi cyklistické oblečení reflektující sportovní až závodní posed, čtěte dál. Bunda s označením BBW-456 totiž rozhodně necílí na rekreační cyklisty se vzpřímeným výletnickým posedem, ale je určena těm, kdo za řídítky leží víc natažení. Takže žádné enduro, ale vyloženě silnice, gravel nebo ostřejší XC. Navíc v neonovém provedení nebudete tenhle kousek chtít vozit někde v blátivém terénu, i když se samozřejmě vyrábí i v černé verzi.
Nápadný kousek nám dělal společnost během říjnových dnů, kdy se ranní teploty pohybovaly kolem dvou a odpolední dvanácti stupňů. Materiál kombinuje tkaniny Trioxx a Trilite, víc ale napoví, že je zde 88 % polyesteru a 12 % elastanu, přičemž jde o vodě i větru-odolné provedení s několika ventilačními prvky navíc. Střih kombinuje různou pružnost materiálů na několika panelech pro co nejlepší usazení na těle a samozřejmě ochranu před chladem i větrem. Přední díl s výrazným podložením zipu má zevnitř nízký hustý počes, kapsičku na hrudi a svařený lem v pase, který pokračuje po celém spodním okraji, ale uprostřed na zádech je na prodloužení vybaven stahovací gumou se silikonovým potiskem navíc. Střední zádový panel je z tenčího materiálu bez zateplení, o to víc je ale pružnější, takže tady se odehrává větší přizpůsobení několika kilům navíc, ačkoliv moc s tím i přes výraznou pružnost všech panelů nepočítejte, střih je přece jen hodně obtažený. Na zádech nechybí trojice prostorných kapes se svařovaným lemem na vstupu a reflexním pruhem pod nimi. Reflexních prvků je na bundě víc než dost, další jsou totiž na středové kapse, uprostřed zad na bocích a pak ještě na ramenou. Tam je pak materiál vpředu silnější pro ochranu před větrem, zatímco nahoře a vzadu má odlišnou strukturu pro co nejefektivnější odvod potu. Kvůli tomu je na lopatkách volné překrytí spodních panelů, takže skrz síťovinovou strukturu je odvod vlhkosti směrem ven efektivnější, aniž by tudy zatáhlo třeba při bočním větru dovnitř. Technické zpracování bundy je perfektní a třeba hodně dlouhé rukávy s tenčím ventilačním panelem na spodní straně mají zakončení s protivětrným provedením po celém obvodu a navíc se svařeným koncovým lemem. Tohle štíhlé zakončení kopíruje předloktí a krásně se vejde do rukavic, takže skrz rukávy dovnitř netáhne.
Testovaná velikost XL je pro 188cm postavu svojí délkou optimální a platí to i pro rukávy, které jsou dostatečně nadimenzované. Střih je poměrně obtažený, ale v pase a přes ramena sedí perfektně, tedy pokud pod bundu nechcete nacpat nějakou silnější mezivrstvu. Tam bych se pak přikláněl k volbě větší velikosti, pokud jste při výběru na hraně. Na mých 188 centimetrů a metrák váhy bych pro tenhle účel asi sáhl po XXL, vešel by se mi pod bundu ještě teplejší dres, pokud bych vyrážel v teplotách kolem nuly či pěti nad nulou a rukávy by nebyly tak těsné, takže velikostně prostě raději o rozměr výš. Délkou je ale bunda perfektní a rozdíl mezi předním a zadním dílem je opravdu až závodně řešený. Jakmile zaujmete posed za řídítky, zádový díl sedí jak má bez jakékoliv tendence vysouvat se nahoru. Předek s lehčím „rozparkem“ pod zipem krásně kopíruje břicho a také nikam nevyjíždí, takže usazení v pase i na zádech je skoro až dokonalé. V ramenou materiál nikde netáhne a jen lehké vyboulení v přechodu rukávů je závislé spíše na šíři ramen a řídítek, tedy opět volba velikosti, než že by to byla záležitost střihu samotného. Chválím vysoký stojáček, který je zevnitř příjemný a svojí tloušťkou slušně supluje třeba nákrčník. Absence garáže pro jezdec zipu tady nijak nevadí, na krku nic neškrábe a netlačí, prostě o konci zipu nevíte. Ke střihu bundy a jeho přizpůsobení postavě díky pružnosti materiálu nemám nejmenší výtku a pokud chcete vozit „druhou kůži“, je tahle bunda za 2790 korun perfektní.
Co se týká ochrany před chladem, protivětrné panely odvádí svoji práci víc než spolehlivě a ani v bočním větru nebylo nikde cítit, že by měl chlad větší šanci nechtěně proniknout dovnitř. Zip, límeček, přední panely i vrchní strana rukávů, to všechno perfektně chrání. Záda pak rovněž netrpí a jelikož má materiál odolnost vůči vodě na hodnotě 20 000 mm, nebyl problém ani se sychravým počasím a slabším deštěm. Tam byl zajímavý rozdíl mezi některými panely, kde voda kapičkovala a stékala, zatímco jiné se namočily, ale nepustily ji skrz. Do silného deště to ale není, přece jen výrobce udává vodoodpudivá a nikoliv voděodolná, každopádně ale umí odolávat vodě slušně dlouho. Pokud jde o opačnou stránku této mince, paropropustnost je díky materiálu i přidané ventilaci na ramenou na slušné úrovni, takže jsem se v bundě nevařil ani kolem dvanácti nad nulou. Tedy pokud to nebylo delší dobu do prudšího výjezdu, tam už je deset nad nulou i přes jednu vrstvu pod bundou trochu moc. Nicméně další kilometry a rychlejší jízda vlhkost odvedly pryč, takže po dojezdu domů kontrola vnitřní strany bundy neodhalila kapky a mokrý povrch.
ColdGuard tak bude spolehlivou ochranou proti chladnému i sychravému počasí, kdy neřešíte kvůli vyšším teplotám dominantní odvod vlhkosti, ale chcete ochránit tělo před chladem a vlhkem. Volba velikosti pak víc než úměrně ovlivní možnost spodních vrstev, což platí hlavně pro rukávy, ale v žádném případě se nemusíte obávat, že by chlad kudykoliv pronikl dovnitř, nebo že byste v tomhle nápadném kousku nebyli na silnici dobře vidět.
(už)
Ani ve fotbale, ani v cyklokrosu, ale v servisování kol, protože holandský národní tým zvítězil v Mistrovství Evropy cyklo-mechaniků,…
V oblasti elektroniky a mechatroniky jsme se od dálkově řízených sedlovek a „inteligentních“ vidlic nebo tlumičů dostali k tomu…