Vývoj elektroniky pro jízdní kola snad nemá konce. Je až neuvěřitelné, co vše si už můžeme z této oblasti na kolo pořídit.
Vypůjčili jsme si od firmy Cykloprofi na vyzkoušení cykloradar Magene L508, který rozhodně slouží k bezpečnosti cyklisty na silnici. Do terénu ta věcička samozřejmě nemá příliš smysl, pouze v případě, když se přesouváme po silnicích.
Radar se připevňuje na sedlovku, pomocí plastového držáku. Držák můžeme nechat na kole pořád a sejmout radar vždy dle potřeby pouhým otočením o 45 stupňů.
Po zapnutí radar detekuje auta za našimi zády až na vzdálenost 140 metrů, s úhlem vyzařování 40 stupňů. To je důležité například v dlouhých zatáčkách, abychom i při jejich průjezdu věděli o každém autě, které se k nám blíží. Nedostaneme se tak do slepého sledovacího úhlu. Informováni o autech za zády jsme prostřednictvím cyklocomputeru nebo chytrých hodinek. Výčet, s jakými zařízeními je kompatibilní, naleznete v návodu nebo na stránkách výrobce. Informaci dodá i každý prodejce. A nabídka je široká.
Velkým plusem je intenzivní červená blikačka, která signalizuje blížícímu se autu, že jste před ním. V nabídce je pět různých režimů blikání, které můžeme ovládat prostřednictvím aplikace ve smartphonu. Výrobce nezapomněl ani na speciální přívětivý režim blikání při jízdě v pelotonu. Nízký a měkký jas nebude vašim spolujezdcům vadit.
Velkým bonusem je inteligentní snímání brzd. Radar je vybaven snímačem, který detekuje i malé snížení rychlosti brzdami. Přitom dokáže nereagovat na terénní nerovnosti, které by mohly být zaměňovány za činnost vašich brzd.
Radar se dobíjí pomocí konektoru USB-C. Pokud máme zapnutý radar i blikačku, kapacita plně nabité baterie vydrží kolem šesti hodin. Naše jízdy s ním trvaly kolem tří hodin a samozřejmě vždy byl zapnutý na plný výkon. Pokud máme zapnutou pouze blikačku, nabití vydrží až deset hodin. S radarem jsme i zmokli, ale jeho krytí IPX7 ho spolehlivě ochránilo. I když jsme samozřejmě váhali, jestli nemáme zapůjčený radar raději sundat. Nebylo to potřeba.
Radar je velmi dobrý. Blikání na auta, když nás dojíždí, je velmi silné. A to je velmi důležité. Nestalo se také, aby radar nějaké vozidlo nezachytil. Dokonce reaguje i na cyklisty.
Jeho zpracování je velmi precizní. Už po vybalení je jasné, že nekupujete nějakou hračku.
S radarem má rozhodně asi každý cyklista, který ho vlastní, klidnější pocit, a především má přehled, co se děje za jeho zády. Zbývá cena zařízení, která se pohybuje u různých prodejců kolem 3 300 Kč. Je to málo, nebo hodně? Málo, protože i když to nikdo nikdy nezjistí, jestli vám někdy pomohl, tak vaše zdraví stojí nevyčíslitelně.
(kany)
Malý náklaďák Tern Vozit se po městě v autě a trčet v kolonách, nebo si za cenu ojetiny pořídit kompaktní nákladní elektrokolo a být…
Kryptonite Keeper V sortimentu zámků má značka KRYPTONIE opravdu široký záběr a testovaný model Keeper patří mezi skládací článková…