Biky Corratec byly vždy trochu jiné, což platilo hlavně o Bow provedení rámů. Testovaný Revolution sice z boku tak trochu připomíná onu netradiční konstrukci, ve skutečnosti jde ale o klasický rám, jen s originálně upravenými tvary.
Rám díky obloukovitému prohnutí horní trubky a sedlových vzpěr, vytvářejících plynule navazující celek, na první pohled zaujme. Rozdělení horní trubky vedví bychom však hledali marně. Rámu dominuje spodní trubka masivního profilu s rozšířením ve spodní třetině, která se plynule napojuje na středové pouzdro a z něj vycházející řetězové vzpěry. Technologie TCM+ by měla díky napletení vláken kolem pouzdra v jednom celku na řetězové vzpěry zajistit výraznou tuhost této partie, což můžeme potvrdit. Naproti tomu horní trubka a sedlové vzpěry mají za úkol lépe rozložit rázy a vibrace, to se rovněž beze zbytku podařilo, a hodně zajímavá je partie přechodu sedlových vzpěr do sedlové trubky, kdy profil tak trochu supluje monostay. Sedlová trubka, výrazně přesazená nad horní, upozorňuje nápisem na zadní straně na minimální míru zasunutí sedlovky. Posledním originálním prvkem jsou LPC řetězové vzpěry s výrazným prohnutím směrem dolů před patkami. Díky tomu jsou dále od řetězu, který do nich tolik netluče.
Vedení bowdenů a hadičky po spodní trubce nelze díky celistvému provedení kritizovat, na servis je to ideál. Přesmykač umístěný na dvojici čepů na sedlové trubce sice nenabídne možnost regulace, ale v reálu to nebylo třeba. Dost ale teorie, vzhůru do sedla, protože tento bike ihned po nasednutí ukázal, že patří mezi ty kousky, jež padnou okamžitě do ruky. Díky podložkám byl představec celkem vysoko, takže posed nenutil příliš ohýbat záda. Délka rámu usadila jezdce rovnoměrně na střed, kdy šlape lehce před sebe. Kompromis mezi závodním a pohodlným posedem by se v tomto případě dal označit za téměř ideální, což platilo i pro celkový jízdní projev.
V první řadě musíme zmínit akceleraci, která byla ze sedla doslova raketová. Jemnější vzorek plášťů, tuhá partie rámu kolem středového pouzdra a hlavy, kliky XT a vidlice DT s nepatrně tvrdším projevem z kraje zdvihu udělaly při rozjezdu svoje. Bike jede až neskutečně lehce a zrychlit v nízké nebo vysoké rychlosti je doslova radost. Nepatrná boční flexe rámu byla patrná jen při silovém šlapání v sedle, kdy jsme schválně zkusili rámem kroutit do boků, ale ten pouze mírně propružil v oblasti horní trubky a vrchní třetiny sedlové trubky, zbytek byl perfektně tuhý.
Jakmile jsme vjeli do terénu, ukázala se další dominantní vlastnost rámu, dokonalé tlumení, kdy i přes použití duralové sedlovky bylo znát vysoké procento rázů zaoblených zadní stavbou. Kdo hledá pohodlný hardtail, pak v tomto rámu jej určitě najde, navíc kdybychom ještě použili karbonovou sedlovku, byl by efekt hodně nadstandardní. Chválu zaslouží také ovladatelnost, protože bike poslouchal na slovo, jde o kousek, který miluje technickou jízdu, dravé zatáčení, hbité proplétání se po úzkých stezkách a raketové výjezdy ze zatáček, a to díky nízko posazenému těžišti. Nehledě na jeho skokanské ambice, kdy dostat jej do vzduchu bylo hračkou, což jsme ocenili i ve sjezdech. I přes vrozenou hravost ale nevyžaduje ruku příliš zkušeného jezdce, protože je stále ještě v kategorii poslušných strojů, které ve větší rychlosti jsou sice dost obratné, ale ne jankovité. I přes všechny technické přednosti neztrácí geometrie ve výjezdech, kdy ani s výše posazenými řídítky nebyl problém s výraznější tendencí stavění kola na zadní. Jen mírné nalehnutí na řídítka stačilo v hodně prudkých výjezdech, aby přední kolo zůstalo přilepené k povrchu. Stoupání po silnici byla díky úplnému lockoutu vidlice lahůdkou, ovšem jeho drobná páčka zrovna nepatří mezi ty s pohodlným ovládáním. Citlivost vidlice bude vyhovovat spíše závodníkům, protože z kraje zdvihu zbytečně nehoupe a vůči nejmenším nerovnostem nebyla tolik vnímavá. Větší rázy už ovšem žehlila bez problémů a dopady ze skoků byly pro ni bonbónkem.
Celkový dojem z tohoto biku byl až příliš pozitivní ve všech směrech, což platilo jak pro rám, tak komponenty z řady XT a brzdy Elixir s ostrým účinkem. S citlivější vidlicí by byl komfort maximální, takto ovšem jde o stroj se závodními ambicemi, který nabídne dokonalou ovladatelnost a skvělý výkon.
Rám: TCM CarbonMonocoque
Vidlice: DT Swiss XRM 100 Single Shot
Kliky: ShimanoDeore XT, 24-32-42
Brzdy: AvidElixir 5, 180/160
Řazení: ShimanoDeore XT
Přehazovačka: ShimanoDeore XT
Přesmykač: ShimanoDeore XT
Ráfky: Zzyzx
Pláště: Continental Race King 2,2“
Náboje: Zzyzx
Kazeta: ShimanoHG81, 11-34/10
Sedlo: Selle Italia X1
Sedlovka: Zzyzx
Řídítka: Zzyzx
Představec: Zzyzx
Hmotnost: 10,97 kg
Slovenská značka Mayo je poměrně mladá, ale na devětadvacítky se zaměřila už před třemi lety. V nabídce má nyní čtyři modely, ze kterých…
Levnější bratříček sjezdové zbraně Demo, tedy model Big Hit, je od letoška nahrazen přepracovanou verzí s názvem Status, která nabídne…