Německá značka Continental má širokou nabídku obutí, a pokud ujíždíte na gravel vlně, pak si můžete vybrat z několika modelů vycházejících názvy a vzorkem ze svých bikových předloh. Novinkové modely Terra Trail a jeho jemnější rychlejší verze Terra Speed jsou ovšem vyloženě gravelovými plášti, jež nemají předlohu v bikovém světě.
Otestovali jsme hrubší, nebo spíše jen vyšším vzorkem vybavenou verzi Terra Trail, která se pyšnila kromě směsi Black Chili a ochranou ProTection především nápisem Made in Germany. Continental má svoji továrnu v Německu, kde vznikají ty nejlepší specifikace plášťů, kdežto dostupnější masa je produkována v jejich továrnách v Asii. Plášť s kevlarovou patkou má tři vrstvy tkaniny po 180 TPI, takže si jednoduše spočítáte, jaká je výsledná hodnota. Tubeless Ready je dnes standardem a tenhle plášť není výjimkou, takže jsme jej nasadili rovnou na bezdušové ráfky WTB STi23 na gravelu Cannondale. Rozměr 40 až 622 je podle nás ideálním kompromisem pro ty, kdo od gravelu očekávají rychlost, a přitom dostatek komfortu, aniž by chtěli na jedné či druhé straně spektra ubírat. Širší obutí už má dle nás smysl spíše v sedmadvacítkách a na gravelu zbytečně ubírá na rychlosti. Je to ale o vkusu každého jezdce, takže nechme stranou a dodejme jen, že testovanému kousku jsme navážili 457 gramů a jeho cena je 1549 korun. S ohledem na konkurenci není hmotnost úplně nejlepší vizitkou, jenže při pohledu na módní světlé nechráněné boky řady lehčích konkurentů je už na omak jasné, že tužší boky TerraTrailu nás nezradí na prvním štěrku. Nazutí na ráfek proběhlo bez nutnosti páčit montpákami a plášť si při nahuštění perfektně naskočil do patek i s razantním zvukovým doprovodem.
Těsnicí tmel pak už od začátku nedovolil žádný únik tlaku, takže plášť přesně seděl na ráfku a držel tlak po celou dobu. Kruhový profil pláště s výraznějšími jemnými profily na středu běhounu a větším odstupem dvou řad řidších profilů na bocích (maximální šířka 40,5 mm) od začátku plynule naváděl v náklonu do zatáček. Boční profily netvoří nějakou výraznější hranu, takže v náklonu na měkčím podkladu byla jistota velice slušná, aniž bychom cítili jasnou hranu, kdy už má plášť tendenci se utrhnout. Vzorek na středu běhounu sice má díky hustotě lehčí tendenci se blátem ucpávat, ale boční profily jsou vůči tomu mnohem odolnější. I na tvrdém podkladu byl plášť v jistotě spojení s terénem naprosto čitelný, a zatímco některé jemnější vzorky působily na asfaltu nebo tvrdém podkladu vyloženě lepivým, a tím pádem pocitově pomalejším dojmem, Terra Trail perfektně odvaloval i na asfaltu. Jeho minimální valivý odpor byl až překvapivý, což jsme rozhodně nečekali, kombinace jistoty spojení s terénem, a přitom snadného odvalování a tedy vysokého výkonu jej řadí hodně vysoko. Ochrana boků a celkové tlumení rázů jdou nepatrně proti sobě, takže hodně záleží na volbě tlaku v plášti, ale plášť není tvrdý, jen není tak „balónově“ poddajný jako varianty s tenkými boky. Oproti tomu běhoun je svojí směsí dokonale přilnavý a komfortní, takže tlumení částečně kompenzuje. Rozhodně tak tenhle plášť nebude společníkem vyloženě jen na hrubší štěrkové cesty, ale hodně parády udělá i na asfaltu a bude výborným univerzálem pro ty, kdo preferují trochu vyšší profily pro lepší záběr v blátě, ale přitom chtějí stále dostatek rychlosti na silnici.
Dodává: www.schindler.cz
(už)
Sedlo Author Guru X1 jsme měli možnost dlouhodoběji vyzkoušet na stejnojmenné gravelové novince Authoru, tedy na karbonovém gravelu Guru. A…
Přesněji Acepac Flite 15, tedy nový patnáctilitrový batoh z produkce náchodské značky Acepac, na nějž jsem byl hodně zvědavý. Flite 15 za…