Výrobní koncern ABUS patří mezi největší světové firmy, které vyrábí nejrůznější zámkové systémy a zabezpečovací zařízení. Do jejího portfolia patří také výrobky pro cyklistiku, konkrétně cyklistické zámky, brašny a přilby.
Její historie sahá až do roku 1924, kdy byla založena Augustem Bremickerem a od té doby je vedena dnes již čtvrtou až pátou generací rodiny Bremickerů. Má více jak 3 000 zaměstnanců a pobočky ve více jak 25 zemích po celém světě.
Historie cyklistických výrobků začala v roce 1931, kdy vyrobila první cyklistický zámek. O pár let později následovaly brašny a před více jak dvaceti lety se výrobní sortiment rozšířil o přilby. Zvláště přilby se stávají v posledních letech velmi silnou položkou. Vždyť v oblasti dětských přileb a urban (městských) nemá v šíři sortimentu ve světě konkurenci. Ale i v oblasti sportovních přileb neustále stoupá její důležitost. Vždyť například model ABUS In-Vizz získal cenu Eurobike Awards v roce 2014 na stejnojmenném veletrhu (Eurobike) v německém Friedrichshafenu.
Naše domácí zastoupení ABUS prošlo důležitou a zásadní organizační změnou. Firma ABUS Czech s.r.o. se od 1.ledna letošního roku zařadila mezi dceřiné společnosti ABUS Group a přešla tak pod přímé vedení německé společnosti.
U příležitosti této zásadní změny, která přinese ještě větší zkvalitnění prodeje, větší marketingové možnosti a do budoucna i přechod do větších prostor, neboť ty současné neustále se zvyšujícímu objemu prodeje nestačí, byl i Cykloservis pozván na slavnostní odpoledne. Sympatické bylo, že mimo vedení domácího zastoupení přijel nejvyšší představitel společností ABUS, pan Christian Bremicker (na fotografii) a s ním i specialisté na všechny komodity, které ABUS vyrábí. Bylo příjemné vyslechnout si zajímavé přednášky o různém zabezpečení, protože tento problém se dotýká každého z nás. Pan Christian Bremicker nám velmi rád poskytl rozhovor. Museli jsme si ale chviličku počkat. I když je to opravdu velký a vážený šéf, neostýchá se postavit s ostatními ke stolnímu fotbálku, který zpestřoval odpolední program. Vždyť sám také říká, že jeho firma je jeho rodina.
Z našeho pohledu jsou velmi důležité přilby. Zdá se ale, jakoby už bylo vše vyřešené. Přilby se vyrábí velmi lehké, vzdušné a bezpečné. Vidíte ještě nějaký posun v jejich vývoji? Připravujete něco nového?
Ano, pracujeme na vývoji přilby, která by chránila i bradu a obličej. V oblasti hlavy, zátylku je vše celkem jasné, tam to je vyřešeno, ale brada a obličejová část není chráněna. Spolupracujeme s lékaři a ti nám také potvrdili, že obličejová část, brada bývají při pádu velmi vážně zraněny a nejsou to zrovna lehká zranění. Je ale samozřejmě složité vymyslet takovou přilbu, která by byla použitelná pro běžnou cyklistiku, například pro vytrvalostní disciplíny a byla vůbec vyrobitelná. Ale myslím si, že řešení již máme a pracujeme na něm. Je to samozřejmě něco jiného než přilba pro sjezd a podobné disciplíny. I když máme obrovský počet výrobků, mně, jako sportovci, přilby speciálně zajímají a je to pro mne takové hobby.
Od letošního roku také poprvé sponzorujete svými přilbami profesionální cyklistický tým, který bude startovat na Tour de France. Je složité získat takové sponzorství?
Někdy rozhodují náhody. Znám se s manažerem týmu Bora Argon 18 Ralphem Denkem, za který jezdí i váš vynikající Jan Bárta. Když loni skončil jeho tým NetApp a založil Argon, náhodou jsme se potkali a říkal mi, že hledá nové sponzory. Dohoda byla krátká a rychlá. Vybavili jsme je modelem ABUS Tec-Tical Pro v.2. Musím říct, že jakmile naše přilby začali používat, ihned jsme pocítili zvýšený zájem o naši značku a větší prodeje v tomto segmentu cyklistiky. Těším se na to, že naše přilby uvidím poprvé na Tour de France. Kromě přileb bude ABUS, jako bezpečnostní expert, zajišťovat mechanickými a elektronickými systémy jejich vozidla a vybavení týmu v jeho sídle.
Jakým směrem se budete ubírat v oblasti rozšíření sortimentu?
Jsme firma, která se zabývá vším, co souvisí s bezpečností. Tímto směrem se vždy ubíráme a to je pro nás prioritní. Buď bezpečnost jezdce, nebo zabezpečení kola. Momentálně nás zajímají bezpečnostní systémy na jednotlivé díly kola. Víte dobře, že cyklista si sice zamkne kolo třeba k lampě, ale když se vrátí ke kolu, tak zjistí, že mu někdo ukradl sedlo se sedlovkou nebo přední a zadní kolo. Řešíme a připravujeme výrobu bezpečnostních systémů pro tyto a podobné díly, které musí být jednoduché, ale účinné. Zajímají nás také světla. Cyklista musí být dobře viděn a potom je jízda pro něj i bezpečnější.
Nemohu se nezeptat na elektroniku v oblasti zabezpečení kol. Pro motocykly a skútry dodáváte třeba skvělé zámky na kotouč brzdy s velmi silným alarmem.
Dobrá otázka, která je na pořadu dne. Nechte se překvapit, příští rok na Eurobike uvidíte, co jsme vymysleli. Asi se vám to bude líbit.
Jaký bezpečnostní zámek byste vy zvolil pro uzamčení vašeho kola z vaší nabídky? Tipuji si, že asi model Bordo.
Máte pravdu. Bordo (test zámku zde) je taková naše vlajková loď, velmi obtížně překonatelný zámek, a jak víte, pořád tento model zdokonalujeme a doplňujeme nové designy. Zvolil bych zcela nový model Bordo Centium, který vyniká zejména velmi zajímavým designem a unikátním řešením držáku pro uchycení zámku na rámu jízdního kola. Představíme ho na letošním Eurobike.
Děkuji za rozhovor
Miloš Kašpar
Německý Ghost se vždy snažil dělat kola trochu jinak, konstrukčně i designově, což v posledních letech dokazuje například populární všeuměl…
Vybrat vhodného kandidáta do naší rubriky určené snobům, fajnšmekrům i „prachobyčejným“ závodníkům bývá někdy skutečným oříškem. A to…