Zadní blikačka s funkcí brzdového světla není sice zdaleka novinkou, ovšem nebyla by to japonská značka Cateye, kdyby tento doplněk maximálně nevyladila. Model s označením CAT TL-LD180K Tight Kinetic je v prvé řadě výkonnou zadní blikačkou s nadstandardní viditelností z úhlu 360°. Ta je dána kompletně průhledným tělem, nikoli jen přesazeným sklíčkem, jak bývá běžné. Vedle toho musíme pochválit také vzhledem k rozměrům velmi nízkou hmotnost 48 gramů včetně dvojice „tužkových“ baterií. Píšeme zde „vzhledem k rozměrům“, protože u testovaného zadního světla konstruktérům nešlo o minimalizaci, ale hlavní byla výdrž a vysoká viditelnost. Právě kvůli výdrži zde není použit akumulátor s dnes již běžným dobíjením pomocím USB portu, ale dostala přesnost klasika s dvojicí AAA baterií, které zajistí sedmdesát hodin provozu v režimu stálého svícení nebo až 160 hodin (!!!) v režimu blikačky – to jsou hodnoty, o nichž se většině dobíjecích světel může jen zdát. A pak je zde ono brzdové světlo, které vytušíme již ze samotného názvu blikačky, přesněji ze slova „kinetic“.
Jak to celé funguje? U Cateye se rozhodli, že je lepší spíše vyšší citlivost systému s tím, že se brzdovka občas výjimečně aktivuje třeba i otřesem při pouhém přejezdu nerovností, než aby byl systém nastaven s nižší mírou citlivosti a třeba někdy nezafungoval. Takto nám to přijde jako rozumné řešení, každopádně k sepnutí brzdového světla dochází při jakémkoli trochu výraznějším zpomalování, a tak by to mělo být. Přestože existují zadní blikačky, které pomocí kontaktu instalovaného přímo na silniční brzdovou čelist fungují prakticky neomylně, elektronický systém s G-senzorem je na brzdě nezávislý. Můžeme jej tedy namontovat na jakékoli kolo, horské, silniční či kterékoli jiné a instalace je navíc otázkou pár sekund – jako u každé jiné klasické blikačky. Decelerační senzor přepne blikačku na dobu dvě a půl sekundy na nejvyšší intenzitu svícení, ať už máme právě aktivovaný kterýkoli z módů.
Jinak máme k dispozici jeden režim stálého svícení a dva módy blikačky. Samotné uchycení se provádí tak, jak jsme u Cateye zvyklí, k sedlovce držák blikačky přichytíme pomocí zoubkatého pásku a otočného kolečka. Pomocí dalšího totožného kolečka zespodu těla (kolem spínacího tlačítka) se dostaneme do útrob světla při potřebě výměny baterií. Vše je pečlivě utěsněno a také zpracování patří k silným stránkám. Udávané hodnoty výdrže baterií pak plus minus odpovídají realitě, v módu stálého svícení jsme dokonce naměřili více, než udává výrobce. Taktéž optika, kdy pětici LED diod kryjí čočky integrované do jednolitého krycího sklíčka, fungovala bezvadně a k výkonu nelze mít připomínku. Bezpečnostní prvek v podobě brzdového světla pracuje spolehlivě a řidičům či cyklistům za námi dá skutečně vědět, že právě brzdíme. Chválíme rovněž spínací tlačítko, vyžadující minimální ovládací sílu, navíc se dá nahmatat i poslepu v prstových rukavicích.
Cena blikačky včetně baterií je 599 korun.
(kad)
Wrap To Bike, neboli zabalit na kolo, to je znění zkratky W2B, kterou domácí Sport Arsenal označuje řadu svých bikepacingových brašen. Z…
Tohle bikové sedlo patří k našim oblíbencům! Ritchey Trail v sobě skloubil klasický design, osvědčený tvar, tuhý skelet a typické pružné…