Tohle bikové sedlo patří k našim oblíbencům! Ritchey Trail v sobě skloubil klasický design, osvědčený tvar, tuhý skelet a typické pružné uchycení ližin Vector Wing. Výsledkem je sedlo, které si po pár jízdách zamilujeme. A přestože je na trhu již nějaký ten pátek, rozhodně nepatří do starého železa. Naopak, podle našeho názoru se nadále jedná o jeden z nejlepších modelů své kategorie. Nenechme se však zmást názvem Trail – trailové použití se sice automaticky nabízí, ale vedle něj toto sedlo ocení taktéž maratonci nebo jezdci cross-country. Modelová řada Trail je nabízena v prestižní modifikaci WCS, dokonce i s centrální mono-ližinou, nebo v podstatně dostupnější verzi Comp s cenovkou 1490 korun, na níž se zaměřil také náš test.
V hierarchii značky Ritchey jde o nástupce sedla Marathon, s nímž jej spojuje téměř totožný skelet. Tvar je zde určen funkcí a důrazem na dokonalé rozložení tlaku do co největší plochy. Spíše plošší středová část, nízké bočnice a mírně se svažující zadní boční plochy, vzájemně oddělené decentním žlábkem, to je úspěšný recept na bikové sedlo, ať už pro trailové ježdění či pro sportovní XC. Žádné rádoby atraktivní hrany, žádný superširoký středový otvor, u nějž se někteří výrobci poslední dobou snad navzájem předhánějí. Ritchey Trail je z hlediska tvaru tak trochu starou školou, což je přesně to, co na něm máme tak rádi. Jeho tvar je ve výsledku velmi univerzální a i při celodenní sportovní či závodní jízdě si budeme užívat perfektní rozložení tlaku. Zde nenajdeme jediný detail, jediný záhyb či hranu, které by byly špatně! V tom je kouzlo modelu Trail, ať už ve specifikaci Comp či WCS. Také špička je klasická a dovoluje komfortní přitlačení zadního kola k zemi v prudkých výjezdech.
Tím, co dělá model Trail tak pohodlným, je oblý, shora spíše o něco plošší průřez středové části a její plynulý přechod v neméně komfortní zadní partii. Rozměry 280 x 138 mm patří sedlo opět mezi MTB klasiku. Větší vrstva polstrování se na omak může zdát o něco tužší, ale je to záměr – při jízdě, hlavně té déle trvající, se tuhost pěnové výplně jeví jako ideál. Zásadním detailem sedel Ritchey je již zmíněná technologie Vector Wing, týkající se zadního pružného uložení ližin, tedy nosníku ve tvaru písmene „W“ zakomponovaného přímo do skeletu. Nejde o pouhou teorii, uchycení ližin v této partii na nerovnostech skutečně citelně pruží, ostatně tuto konstrukci používá Ritchey u sedel již mnoho mnoho let. Chválíme odolný potah ze syntetické kůže s velikým, současně však decentním plastickým nápisem Ritchey, tvořeným tenkou bílou konturou. Pochvalu zasluhuje i vyztužení bočnic odolnou Cordurou, sloužící zde jako „nárazník“ třeba při pádu či při nešetrném opírání kola.
Testovaná verze Comp se stříbrnými chrom-molybdenovými ližinami váží 319 gramů, což je vzhledem k ceně naprosto odpovídající hodnota. Gramhoniči mohou sáhnout po variantě Trail WCS za 2490 korun, všem ostatním bude plně vyhovovat dostupnější Comp.
(kad)
Produkty Ritchey nalezenete na www.vokolek.cz
Omotávky od italského Deda Elementi jsou vyhlášené svou nadstandardní životností, ostatně na jednom z redakčních silničních kol slouží…
V produktech řady Ninja se Topeak opravdu vyznamenal a kombinace promyšleného nářadí a doplňků jsou lákadlem pro všechny fandy do detailu…