Současné trendy přejí stále větší ploše zorníků brýlí, což samozřejmě vede k lepší ochraně zraku, a rovněž to zajistí širší zorné pole, nicméně to vyžaduje kvůli větší zakryté ploše obličeje také dostatečně účinnou ventilaci.
Od značky BBB jsme již k plné spokojenosti testovali model FullView, jenž disponuje velkou plochou zorníku bez horního rámečku. A nyní jsme provětrali, a to doslova, model Fuse BSG-65, rovněž s extra velkým zorníkem, ovšem s horním rámečkem, ventilačními otvory a výměnnými skly. Grilamidový rámeček doplňují vyšší, kompletně pogumované nožičky a komplet dotváří ze zorníku vyjímatelný držák stavitelného nánosníku. Skla s označením semi-flat (Toric) mají výrazné boční výstupky pro zajištění v rámečku, a navíc ještě nahoře uprostřed ploché „okno“ pro nasazení na výstupek v rámečku. Jejich výměna není složitá, ale vyžaduje trochu síly, takže určitě nedojde k samovolnému oddělení od rámečku. Trojice zorníků nabídne zatmavení kategorie 0 (čirá), 1 (žlutá) a 3 (kouřová), kdo nehodlá skla měnit, může si připlatit za fotochromatické provedení těchto brýlí.
Testované brýle stojí 1690 korun, v ceně je kromě zmíněných zorníků také textilní sáček a pevný polstrovaný transportní obal. Šíře zorníku 132 mm a celková šíře brýlí perfektně pasovala na širší obličej, kde i bez nějakého výraznějšího nastavení nánosníku brýle dokonale sedly. Zorník je optimálně blízko obličeje, nikde neodstává, a přestože perfektně chrání zrak a nabízí široké zorné pole, není přehnaně velký, jako tomu je u některých moderních konkurentů. Zakřivení zorníku nikde nezkreslovalo terénní nerovnosti a jak zatmavení, tak samotný tvar pak přispěly k tomu, že se jezdec cítí v těchto brýlích naprosto přirozeně. Žádné kompromisy s usazením na obličeji, žádné porovnávání, příjemné dosednutí vyššího profilu nožiček s jen lehkým tlakem na spánky na širší hlavě, a hlavně naprosto realistické přirozené vykreslení okolí i cesty. Kouřový zorník byl ideální na silnici jak v ostřejším slunci, tak při zatažené obloze. Na biku už to bylo spíš o slunečném počasí, nicméně nemůžeme jej řadit mezi ty, které bychom v terénu při zatažené obloze nevozili, je opravdu hodně univerzální. Čiré a žluté provedení tak přišlo ke slovu opravdu jen v rámci testovací prověrky, než abychom s nimi museli, i přes jejich vysokou funkčnost, jezdit častěji. Co ovšem musíme doslova vynést do nebe, je ventilační schopnost brýlí, kdy dva otvory pod rámečkem dokázaly precizně odvětrávat vnitřní stranu zorníku, aniž by ale v chladném počasí nějak obtěžovaly závany proudícího vzduchu. Za nás je tedy Fuse, ať už v bílém, černém či šedém provedení perfektní volba.
(už)
Moderní hranaté tvary masivního skeletu, štítek zvednutý nahoru a pod ním usazené sjezdové brýle, to vše pak zajištěné k hlavě přes…
Model Aspire nabídne prakticky vše, co si od špičkových brýlí můžeme přát. A to včetně nepostradatelného stylu, byl totiž právě POC, komu…