A to doslova, protože Knog Blinder nejsou jen 35g blikačky s výkonem 200 nebo 100 lumenů, ale díky výběru ze čtyř svíticích motivů možnosti volby z osmi režimů svícení prostě jen budete zírat do světla a hrát si s přepínáním v podstatě až do zblbnutí. A proč? Protože nebudete vědět, jaký režim se vám líbí nejvíc, takže za chvilku budou vaše oči mžikat.
A to je dobře, protože podobně na tom budou řidiči automobilů, kteří budou jen nevěřícně sledovat červenou či bílou lebku, křížek, šachovnici nebo čtverec, které budou svítit, blikat, pulzovat, pomalu přecházet do nejsilnějšího nasvícení a kdoví, jaký světelný režim ještě nabídnou. Ano, vlastně umí i standardně svítit celou plochou jako běžné zadní či přední světlo. Zaujmou, a to je to hlavní pro viditelnost a bezpečnost cyklisty, aby světlo prostě udeřilo řidiče do očí. Knog Blinder jsou zkrátka blikačky doslova nabité funkcemi, ale hlavně jsou to stylovky, jak už jsme u produktů této australské značky zvyklí.
V silikonu zasazené tělo blikačky má čtvercový svíticí panel s rozměry 35x35 mm vybavený COB technologií s LED čipy na desce. Vodotěsné provedení je samozřejmostí, takže uvnitř najdeme integrovaný LiPo akumulátor s výdrží dvě a půl hodiny při maximálním stálém svícení a až pětapadesát, respektive šedesát hodin (přední) při blikání v Eco režimu. A dobíjení? To dost elegantně řeší integrovaná USB koncovka ukrytá nenápadně v integrovaném přechodu těla blikačky do objímky, takže stačí celou blikačku jednoduše nasunout do USB portu počítače a sledovat indikační světlo.
Upevnění na řídítka Knog řeší jednoduše gumičkou, které jsou v balení hned ve třech různých průměrech, ovšem jeden je vybavený stylovou přezkou, samozřejmě s logem značky. Můžete tedy mít jednoduchou klasiku, využitelnou v podstatě na všechny průměry řídítek, včetně těch aero, ale proč si to trochu nevylepšit. Na řídítkách i sedlovce drží blikačky spolehlivě a zapnutí malým tlačítkem sice nevyžaduje silnější stisk, ale vzhledem k jeho menším rozměrům je to ideální bez rukavic nebo jen v tenčím provedení. Silnější zimní rukavice už si s tlačítkem nebudou rozumět tak dobře. Světelné režimy jsou doslova úchvatné a záleží jen na vás, jaký z motivů podkresu při nákupu zvolíte. My jme vzadu vozili lebku a vpředu šachovnici. Podle světelného režimu jsme měli buď klidnější blikačku, standardní světlo, klidněji či naopak ostře pulzující blikačku, případně až brutální psychopatické blikání, z něhož snad i jezdce bude bolet hlava, natož pak řidiče naproti. Výběr je opravdu pestrý a stačí se jen proklikat, což doporučujeme udělat nejlépe před jízdou, aby „hraní“ si s režimy neodvádělo pozornost od řízení kola. Každopádně i stálé svícení předního světla lze považovat za hodně účinné a celistvý široký kužel byl na silnici nebo při klidnější jízdě v terénu víc než dostatečný. Chcete-li si dopřát trochu stylového svícení a být nápadně vidět už na velkou vzdálenost, je Blinder v ceně 999 korun za kus hodně zajímavé a maximálně funkční řešení.
(už)
Znalci silniční kolekce značky Merida možná zpozorní, protože jméno Mission je jim známé spíše jako cyklokrosový model a tady jej…
V sortimentu brzdového obložení značky BBB najdeme jak standardní organické provedení s modrým podkladovým plechem, tak verzi pro…