Ze široké nabídky světel a blikaček značky BBB si lze navolit kombinaci přesně dle svých představ, ale je zde i možnost pořízení setů. To je případ testované kombinace předního světla BLS-161 NanoStrike 600 a zadní blikačky Signal BLS-137, obojí s možností pořízení samostatně, nebo jako zmíněné „combo“ ve společném balení za 1990 korun.
Obě světla spoléhají na akumulátor s Micro USB dobíjením přes kabel, jenž je ve dvou kusech součástí balení. Přední světlo už svým označením 600 odkazuje na výkon 600 lumenů a v tomto režimu by mělo světlo vydržet až 1,5 hodiny. Další ze čtyř úrovní svícení jsou 350, 150 a nouzových 15 lumenů, s výdrží tři a půl, deset nebo až osmdesát hodin. Každopádně v teplotě lehce pod nulou jsme při testu na maximální výkon vydrželi jet hodinu a sedmnáct minut, takže za optimálních podmínek není důvod údaje výrobce zpochybňovat. Přední světlo má přední část kolem optiky hliníkovou, zadní partie je plastová a na spodní straně je vybavené širokou drážkou pro nasunutí držáku s boční pojistkou. Dobíjecí port je vespod, nahoře je pak pogumovaný spínač, jímž se světlo aktivuje a přepínají se jednotlivé režimy. U nich je nutné se postupně proklikat po delším stisku aktivujícím samotné světlo až k nejvyššímu výkonu a opět pak dokola zase od nejslabšího. Ten je opravdu jen jako nouzová bludička, ale už 150 lumenů je docela slušných a dvě nejvyšší úrovně jsou opravdu perfektní. Šestistovka byla i v terénu hodně spolehlivým světlometem pro rychlejší jízdu a světelný kužel s kruhovým průřezem byl nejoptimálnější při nastavení sklonu světla na patnáct metrů před kolo, kdy pokryl jak plochu v této vzdálenosti, tak optimálně i prostor od předního kola až k místu dopadu nejsilnější intenzity světla. Nastavení dopadu nepatrně blíž pak eliminovalo slabší prostor světelného kuželu bezprostředně od předního kola až k místu dopadu, ale na deset až patnáct metrů se rozptyl ukázal jako nejideálnější, na pětadvacet pak byl nepatrně slabším místem jen prostor bezprostředně před kolem. Optika lehce přesahuje hlavu světla dole a na bocích, takže je vidět i při bočním pohledu, nahoře je překrytá, takže jezdce nijak neomezuje.
Pokud spínač dostane dvě rychlá stisknutí po sobě, přejde do režimu blikačky, kde jsou dvě úrovně 100 a 400 lumenů, přičemž ta výkonnější má ostřejší a nepravidelný režim záblesků. Mezi nimi už se přepíná stejně jako mezi výkony svícení, tedy jedním stiskem tlačítka. To nevyžaduje nijak silný stisk, v podstatě jde jen o kliknutí, takže ovládání funguje dobře i v zimních rukavicích. Díky silnému gumovému pásku, který drží světlo na řídítkách standardního i pětatřicítkového průměru (lze i na silniční aero řídítka) jsme nezaznamenali jakoukoliv tendenci světla se v terénu samovolně sklápět. Pásek opravdu pevně jistí celý držák, z něhož lze světlo jednoduše vysunout, takže není nutné rozepínat pásek pokaždé, když necháváme kolo někde bez dozoru.
Zadní blikačka s COB LED diodou sází na aktuální trendy delších nebo přesněji vyšších zadních světel upevněných na sedlovce nebo řetězové vzpěře zadní stavby. Tělo blikačky má gumový spínač na zadní straně u sedlovky, takže stačí na blikačku zatlačit a zapne se nebo přepíná mezi jednotlivými režimy. Žádné nahmatávání malého tlačítka, ale komfortní řešení. Upevnění zde opět řeší pevný gumový pásek (pro průměr 5-42 mm) s pojistným dvojháčkem, takže jsme rozhodně neměli strach, že bychom blikačku za jízdy někde uklepali. Dobíjecí port je ukryt pod horní gumovou dosedací plochou, na jedno nabití by měla blikačka zvládnout dvě a půl až maximálně dvaatřicet hodin, přičemž umí tři režimy svícení (20, 6 a 2 lumeny) nebo dva režimy blikání, kdy ten slabší pravidelně problikávající má jen tři lumeny, ovšem silnější s nepravidelnými záblesky vyšle až padesát lumenů. Na velkou vzdálenost je ten rozdíl hodně znát a silnější impulzy jsou přece jen pro oko mnohem agresivnějším upozorněním. Navíc v případě poklesu kapacity baterie dokáže blikačka přidat ke zmíněným časům ve zvolených režimech ještě čtyři hodiny navíc ve slabém bezpečnostním režimu. Díky paměti se blikačka zapne ve stejném režimu, v jakém jsme ji vypnuli, což platí i pro přední světlo. Jestliže jsme u něho zmiňovali viditelnost i z boku, pak u blikačky je to díky překrytí až 180° viditelnost, takže řidiči z vedlejších silnic ji určitě nepřehlédnou.
Ať už je pro vás testovaný komplet inspirací jako celek, nebo se rozhodnete pořídit některé ze světel samostatně, ani v jednom případě nešlápnete vedle. Kombinace kompaktních rozměrů, spolehlivého upevnění, a především vysokého světelného výkonu je zde opravdu perfektní.
(už)
Z nabídky značky Force jsme si do testu tentokrát vybrali nášlapné silniční pedály, plně kompatibilní s lookovým systémem KÉO. Z hlediska…
Značka Chaoyang pro letošní sezónu přichystala hned několik gravelových novinek. A sice velmi rychlý model Gravel GP s ultra-jemným…