Značka Chaoyang pro letošní sezónu přichystala hned několik gravelových novinek. A sice velmi rychlý model Gravel GP s ultra-jemným vzorkem, dále pláště Gravel AT s ostře řezaným, hodně univerzálním dezénem a nakonec model Gravel MT, který jsme podrobili testu.
Chaoyang Gravel MT využívá všechny špičkové technologie, které známe z ostatních topmodelů značky, a sice ultratenké bočnice Shark Skin s ochranou proti mechanickému poškození Nylon Breaker, dále špičkovou směs a k tomu logicky dnes nepostradatelnou technologii TLR, tedy Tubeless Ready. Námi testovaná nejvyšší specifikace, určená také pro elektro-gravely, spoléhá na vysokou hustotu 120 TPI, zatímco ostatní verze téže řady mají tuto hodnotu přesně poloviční, což je i tak zcela dostačující. Jedinou nabízenou šířkou je zatím 40 mm, tedy rozměr 40-622 (700 x 38C). Cenově testovaná špičková specifikace vychází na 650 korun, ovšem v nabídce najdeme taktéž mnohem dostupnější varianty téhož dezénu, ať už s kevlarovou či drátovou patkou.
Celkově je model Gravel MT koncipován jako rychlé, ovšem současně velmi univerzální gravelové obutí. Námi navážená hmotnost 439 gramů v kombinaci s jemným vzorkem slibuje už od pohledu vynikající akceleraci, která je v reálu ještě o fous lepší, než jsme čekali. Zásadní je hlavně tvarová poddajnost daná velmi tenkými bočnicemi i běhounem, tudíž se pláště nejen perfektně přizpůsobí členitosti terénu, ale především nabídnou vysoký stupeň jízdního komfortu. Přitom toto vše není vykoupeno vyšší zranitelností či sklony k defektům, nylonový „nárazník“ provázaný s technologií Shark Skin zde během testovacích kilometrů fungoval příkladně a byť jsme pláště testovali s klasickými dušemi, takže jsme nevyužili možnosti technologie Tubeless Ready, přesto jsme neutrpěli během několika set vesměs terénních kilometrů jediný defekt. A to jsme se pohybovali i pěšinami s množstvím spadaných větví či kamenů.
Vzorek je v podstatě zmenšeninou osvědčeného dezénu, který Chaoyang již úspěšně používá u bikových cross-countryových gum. Je tedy vyzkoušený a výška výstupků společně s o něco hustším členěním byly fantastické především v suchém terénu, a to skoro na jakémkoli myslitelném podkladu. Směrový, mírně šípovitý vzorek se ale neztratil ani v lehce rozmoklém terénu, byť větší bláto už mu logicky nedělalo dobře. Ale jakožto univerzál, dobře použitelný v terénu a dostatečně svižný na asfaltu, se Gravel MT předvedl v tom nejlepším možném světle. Hodně nás bavil v klopených, ale i neklopených zatáčkách v terénu a na šotolinových cestách, kde seděl velmi jistě, a to i díky příkladně půlkulatému profilu s bočními výstupky bez tendencí k ohýbání se. Toto je ostatně vždy výhoda nižšího vzorku, jehož výstupky nemají v zatáčkách tendence deformovat se a ujíždět do boku. To má navíc pozitivní vliv i na výslednou životnost, kterou testované pláště patří rozhodně k lepšímu průměru. Za sucha jsme se pak skoro nestačili divit, kolik jsme toho s těmito gravelovými plášti vyjeli – prakticky to stejné jako na závodním XC hardtailu. Také při brzdění působil Gravel MT jistě a neméně nás potěšilo ideální usazení pláště v ráfku, což už jsme ostatně v minulosti chválili třeba u silničních Chaoyangů. Tolik tedy test modelu Gravel MT.
(kad)
Výhradní použití originálních náhradních dílů, pravidelně školení mechanici, ale i špičkové originální nářadí a veškeré doplňky, to je jen…
Bikepacking je krásná zábava. Jedete si krajinou kam chcete, nebo i nechcete, v beznosičových brašnách na kole máte jen to nezbytné. Žádné…