Kdo z nás někdy jezdil na kole „natěžko“, určitě mu na zadním nosiči nechyběla velká trojbrašna, případně kombinace dvou bočních a odnímatelné třetí horní brašny. Bikepacking nebo variabilní samostatné brašny tohle zavazadlo odsunuly trochu do pozadí, ale představte si jeho víc jak desetinásobnou zmenšeninu, pozici na horní rámové trubce hned za hlavou a máte přední trojbrašnu Author A-R295 MPP.
Přední dvojbrašna na horní trubku, doplněná odnímatelným horním pouzdrem na telefon a doklady, snadný přístup do obou bočních brašen a montáž stahovacími pásky nebo kombinací pásku a šroubu do závitové vložky, přítomné na většině současných gravelů. Takhle stručný popis ale nestačí, přece jen je tady těch vychytávek trochu víc. Brašna z nylonu 420D nepostrádá voděodolnou úpravu, vnější reflexní prvky a dvojice hlavních bočních brašen je spojena dílcem s pogumovanou spodní částí pro ochranu rámové trubky a navýšení adheze proti nechtěnému pohybu. Tenhle dílec má trojici otvorů pro zajištění šroubem do závitů na horní trubce, což byl i případ redakčního gravelu, ale pokud závity nejsou, nechybí odnímatelný stahovací pásek. Druhý pásek je pevně integrovaný do spodní hrany brašen a spojuje je navzájem pod spodní trubkou, takže nemají ani při jízdě ze sedla šanci hýbat se ven do stran. Uchycení za mě naprosto perfektně vyřešené a lze buď vozit jen samotné boční brašny, každou s objemem 0,6 litru, nebo využít i třetí díl. Tím je pouzdro na telefon a doklady, které se jednoduše upevní na suchý zip kryjící shora spojovací dílec brašen. Boční brašny s dlouhými horními zipy mají polstrování stěn a světlou vnitřní podšívku jednodílného prostoru pro lepší přehlednost, horní pouzdro je trochu propracovanější. Boční vodotěsný zip s dvojicí jezdců umožní jej plně rozevřít a pod horní folii umístit telefon jištěný dvěma polstry na suchý zip. Do spodní části lze do malých kapsiček dát doklady, platební a další karty a do kapsy na zip peníze, případně celou peněženku. Pokud jdete od kola, můžete tak díky suchému zipu jednoduše vzít celé pouzdro s telefonem, penězi a doklady s sebou. Nechybí boční výstup na nabíjecí kabel, pokud třeba chcete propojit za jízdy telefon s baterií elektrokola nebo powerbankou v boční brašně. Díky délce 185 a šířce 90 milimetrů zvládne tohle pouzdro opravdu velký telefon. Samsung S22 měl hodně velkou prostorovou rezervu. Výhodou je pak čelní štít, fungující jako stínítko, což se na kole někdy hodilo, ale jinak je ovládání displeje i bočních tlačítek telefonu naprosto jednoduché a plně funkční.
Co všechno se do 280 gramů vážící trojbrašny vejde? Předně je důležitá adekvátní pozice na horní trubce, protože montáž příliš dopředu vypadala sice dobře, ale horní pouzdro už drželo jen na polovině délky. Takže optimum je čelní hranou brašen maximálně do třetiny hlavové trubky. Maximální vnější šíře 160 mm nepřekážela při jízdě kolenům, ale když jsem šlapal s nohama víc skloněnýma k rámu, bylo to už lehce na hraně. Ti, co koleny opravdu skoro „lížou“ rám, můžou brašnu upevnit opačně, ale budou mít reflexi neprakticky dozadu. Spodní pásek držel spolehlivě a jeho délka je dostatečná i pro silnější trubku, ovšem elektrokolo s baterií uvnitř trubky už to asi nezvládne. Šroub nahoře je neprůstřelné řešení, takže vše drží, ale i test s horním s páskem nevykazoval nějaký nechtěný pohyb. Brašničky s vnější šířkou 50, délkou 200 a výškou 140 milimetrů zvládnou duši, lepení i nářadí a svačinu plus větrovku a návleky na kolena s rezervou na nějaké další drobnosti. Horní pouzdro skvěle drží díky velké ploše suchého zipu a telefon i peněženka mají uvnitř dostatek místa. Ani nějaká nerovnost nebo skok z chodníku nezvládnou suchý zip „utrhnout“, takže pouzdro spolehlivě drží. Za 995 korun je tahle trojbrašna zajímavým řešením pro silničku i gravel, nebo prostě jakékoliv kolo, kde nemáme v rámu prostor pro větší brašnu a potřebujeme mít celou řadu drobností hned po ruce a navíc prakticky rozdělených do vícero prostor.
(už)
Českobudějovický výrobce má s celoodpruženými elektrokoly poměrně slušnou historii a byl například jedním z prvních, kdo tu koketoval s…
Když jsem na podzim přezul gravel na pláště American Classic, měl jsem na výběr závodní model Grus s nízkým středně hrubým rychlým vzorkem…