logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Test pláště, Kimberlite, parťák na dlouho

Test pláště, Kimberlite, parťák na dlouho

Datum: 16. 06. 2025

Když jsem na podzim přezul gravel na pláště American Classic, měl jsem na výběr závodní model Grus s nízkým středně hrubým rychlým vzorkem a Kimberlite s hladkým středovým pruhem a jemným dezénem po stranách. Test pláště Grus už jsme uvedli a teď došla řada na Kimberlite.

Tenhle semi-slickový plášť jsem nazul na ráfky Ridley s 24mm vnitřní šířkou v podstatě napoprvé bez nějakého silnějšího záběru montpákou. Konstrukce s kevlarovou patkou přitom dala cítit silnější boky a především silnější vrstvu materiálu na středu běhounu. Tady byl Kimberlite silnější než Grus, což se ukázalo i na váze, kde Kimberlite s černými boky, kostrou se 120 TPI a rozměry 40-622 ukázal 527 gramů, tedy o necelou třicítku víc než Grus. Hmotnost ale není to hlavní, navíc byla srovnatelná s původně nazutým pláštěm Schwalbe G-ONE, ale Kimberlite je o úplně jiných jízdních vlastnostech. Není to plášť do bláta, není to plášť do těžšího terénu, pokud to v něm myslíte s výkonem trochu ostřeji, ale je to super obutí na dlouhé cesty po asfaltu, polňačkách a štěrku. Prostě gravel jak má být, navíc perfektně mixující to, co od gumy pro dlouhé cesty očekáváte. Naskočení na bezdušový ráfek naprosto samozřejmé, žádná házivost a přesná vnější šíře přes nejvýraznější boční profily 43 milimetrů. K tomu ideálně kruhový průřez a máme tu plášť, který dokonale navádí na silnici do mírných zatáček svým hladkým středem běhounu a jistí to jen nepatrně zdrsněnými pásky po jeho stranách. Větší náklon nebo jistotu na měkčím podkladu už má na starosti ostřejší hustý diamantový vzorek s výraznějšími a dále od sebe odsazenými profily úplně na bocích. Krajní dezén ale přijde ke slovu opravdu až ve větším náklonu nebo v terénu, ovšem tom suchém, na blátě se rychle ucpe a tam tenhle plášť nepatří. Občasné zabočení na změklou zimní polňačku bylo v náklonu provázeno sklouznutím zadního kola do boku a u předku to pak chtělo větší míru kontroly. Tady má prostě vzorek svoje limity. Jenže na silnici a suchý prašný podklad je to skvělé obutí, které prostě jede, perfektně tlumí a hlavně ukázalo perfektní odolnost vůči defektu. Konstrukce Stage 5S Armor využívá zmíněný základ se 120 TPI a k němu ještě nylonový pásek od patky k patce, takže dlouhé cesty na těžko? Rozhodně ano. Sice bych na akceleraci dal body navíc modelu Grus, ale pokud bych chtěl gumu se kterou se nemusím na rozbitém asfaltu, kamenech či štěrku o nic starat a jel i někam dál s plným nákladem, byla by to Kimberlite. Není to univerzál, to se tu nesnažím nikomu namluvit, protože ze vzorku je to jasně čitelné, ale je to hodně schopný plášť na silnici ve všech jejích podobách a v terénu se pak za sucha a na tvrdším podkladu rovněž neztratí. Směs RubberForce G držela překvapivě i na mokré vozovce a současně na ní nebyly po čase nějaké známky opotřebení, prostě skvěle jede a současně dobře drží. Jistě, že občasná zmrzlá kaluž ve stínu mi v lednu trochu „zalepila“ ale tam by měl šanci snad jen hrubý vzorek. Navíc když vezmu v potaz cenu 964 korun, tak je to z kvalitních gravelových plášťů jeden z nejdostupnějších a to se rovněž počítá.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

Test, Leader Fox Acron

Českobudějovický výrobce má s celoodpruženými elektrokoly poměrně slušnou historii a byl například jedním z prvních, kdo tu koketoval s…

  • Datum: 16. 06. 2025
  • Kategorie: Technika

Author, přední „trojbrašna“

Kdo z nás někdy jezdil na kole „natěžko“, určitě mu na zadním nosiči nechyběla velká trojbrašna, případně kombinace dvou bočních a…

  • Datum: 16. 06. 2025
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru