logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Testy kol
  • Amulet 11.400

Amulet 11.400

Cifra ve jménu kola Amulet 11.400 má označovat hmotnost kola bez pedálů, ale není u velikosti 19 palců pravdivá. Naše digitální váha totiž ukázala ještě o 100 gramů méně. Takže uvedená hmotnost nejspíš bude odpovídat největší velikosti. Což je příjemné zjištění.

Jinak se jedná o velmi slušně osazený XC hardtail se závodními ambicemi, čemuž odpovídá závodně střižená geometrie se zamykatelnou vidlicí a semislickovými plášti. am

V terénu se pak dojem, vyvolaný prvním pohledem, jen potvrdí. Na to, jak nízkou hmotnost kolo má, je rám až překvapivě tuhý pod záběrem. Na tom se výrazně podílí rozšířená spodní trubka u středu. Geometrie se šikovně postavenou hlavovou trubkou s úhlem 70,5 stupně a představcem délky 11 cm favorizuje kolo do výjezdů, rám sám vybízí k položenému posedu nad řidítky a nízká hmotnost pomáhá jezdci v souboji s gravitací v prudkém terénu.

Rám je středně dlouhý (skutečná délka horní trubky je 56 cm), takže je dobře ovladatelný a manévrování s ním je snadné i díky zadní stavbě délky 42 cm a rozvoru 107,5 cm. Představec pak dobrou točivost trochu uklidňuje, takže kolo je nejen hravé, ale i stabilní a vyváženě se chová i v dlouhých sjezdech.

amupr

Rám

Pro stavbu rámu posloužila slitina hliníku Al 7005 T6 Superlite Exo, která se výrazně podílí na příznivé hmotnosti kola. Spodní rámová trubka tvarovaná hydroformingem má u hlavy zespodu zesílení pro vyšší odolnost, u středu je pak rozšířena horizontálně pro co největší tuhost do boku. Zadní stavba je esovitě zprohýbána a tvoří ji hranaté vzpěry a masivní patky.

Odpružení

Vepředu pruží vidlice Marzocchi MX Lo, která disponuje zdvihem 100 mm ocelové pružiny tlumené uzavřenou patronou. Předpětí je možné nastavit imbudovým šroubem na pravé straně korunky, ukrytým pod gumovou krytkou. Vidlice však bohužel postrádá možnost nastavit odskok zvnějšku, ale pro 80 kg vážícího jezdce byla továrně nastavená rychlost návratu celkem odpovídající. Na levé straně korunky je do ruky dobře padnoucí otočná páčka lockoutu, která ve třech čtvrtinách otočky naladí od otevřeného kroku až po blokaci. V průběhu otáčení se zvyšuje komprese, takže vidlice je imunnější vůči malým rázům. Plně zablokovaná vidlice však při odlehčení trošku klepe, což je bohužel vlastností základních vidlic.

amuzadek

Osazení

Komponentové výbavě není co vytknout, nová přehazovačka Shimano Deore XT plnila veškeré příkazy řazení bezezbytku přesně a také ostatní komponenty z řad Deore LX a Deore jsou stoprocentně funkční a bezproblémové. Je dobře, že se nešetřilo na nábojích, které jsou ze sady LX, zatímco brzdy či přesmykač ze sady Deore plně postačují. Trošku pozapomenuté jsou v dnešní době brzdové páky LX, které umožňují posunutí zarážky lanka blíže k řídítkům, a tím i zjemnění chodu brzdy.

Líbilo se nám i osazení kol českými ráfky Well od značky Remerx a plášti Rubena Trilobit se silikou průměru 1,9““. Kokpit je v režii komponentů Ritchey, velmi pohodlné sedlo pak dodalo WTB.

Koho okouzlí?

Amulet 11.400 by měl oslovit závodníky, kteří hledí hlavně na nízkou hmotnost a funkčnost celku. Na závodních tratích se neztratí, ale jeho geometrie i vyvážené osazení bude vyhovovat i běžnému rekreačnímu jezdci, jenž už chce „pořádné kolo“.

Odpůrci ráfkových V-brzd mohou sáhnout po diskové verzi, která ztěžkne o necelých 300 gramů a je o tři tisíce dražší. Pokud by někdo preferoval americký SRAM, je možné tentýž model se stejnou hmotností pořídit i s osazením ze sad 9.0 a 7.0, pouze vidlice Raidon pochází od značky Suntour. Zato cena ale klesne až pod 20 tisíc.

+ ještě nižší váha než v katalogu, dobrá geometrie a tuhost rámu

- absence vnějšího ladění odskoku na vidlici

Rám Al 7005 T6 Superlite Exo

Vidlice Marzocchi MX LO 100mm

Kliky Shimano LX

Přesmyk Shimano Deore

Měnič Shimano XT

Řazení Shimano LX

Brzdy Shimano BRM 431

Náboje Shimano LX

Ráfky RMX Well 32H

Pláště Rubena Trilobit 26x1.95

Představec Ritchey Comp 110 mm
Řídítka
Ritchey Comp

Sedlovka Ritchey

Sedlo WTB Pure V Comp
Pedály
Shimano SPD 505

Váha 11,3 kg bez pedálů

Cena 23 990 Kč

Velikost 19"

Hlava 70,5

Sedlovka 73

Horní trubka 560 mm

Zadní stavba 420 mm

Rozvor 1075 mm

Hlavova 130 mm

DALŠÍ ČLÁNKY

Test pláště WTB Raijin

Pojmenování Raijin patří japonským božstvům blesku, bouře a deště, tudíž pro plášť WTB, určený vyloženě do mokrých podmínek, tak nemohl být…

  • Datum: 29. 01. 2008
  • Kategorie: Testy kol

Camelbak H.O.S.S.

„Flašku nebo kejmla?“ tuto otázku řeší spousta bikerů, neboť každá z variant přináší svá pro a proti. Nápoj v bidonu výrazně zvýší hmotnost…

  • Datum: 03. 02. 2008
  • Kategorie: Testy kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru