„Bike in art“, tedy Kolo v umění, přesně tak zní motto značky AGang. Model Sincity, jenž ve verzi 2.0 prošel naším testem, pak toto spojení dokonale vystihuje. Vedle vysoké míry jízdního komfortu a propracování všech detailů nabízí totiž styl. Po stránce designu nebývá jednoduché, aby se skvěle funkční kolo stalo zároveň módním doplňkem, v případě Sincity 2.0 se to však povedlo.
V nabídce značky AGang je testovaný model prezentován v kategorii městských kol, my však jeho potenciál shledáváme podstatně univerzálnější. Vedle pohodlné jízdy městskou aglomerací dobře poslouží i jako luxusní cestovní, případně krosové kolo. Dovedeme si jej představit také ověšené nosiči a brašnami při letním cykloturistickém putování. Ať už bude využití kola jakékoli, nabídne Sincity vysokou dávku jízdního komfortu a elegance. Na rozdíl od mnoha jiných „stylovek“, mezi něž spadá třeba Mini nebo v případě jízdních kol nepřehlédnutelné cruisery, však AGang Sincity nabídne také maximální praktičnost. A to za cenu 24 990 korun.
Základem kola je totožný rám, jaký využívá také nižší model Sincity 1.0. Po konstrukční stránce je určitě blíže sportovním horským kolům než běžným krosům či městským modelům. To vedle výrazného slopingu podtrhuje jak spodní trubka se širokým průřezem a nepřehlédnutelným zahnutím u hlavy, tak i masivní napojení sedlových vzpěr zadní stavby zboku sedlové trubky. Mezi další detaily patří třeba uchycení brzdového třmenu či tvarově propracované můstky zadní stavby.
K dominantním částem kola však náleží především přední odpružená vidlice a kliky s planetovou převodovkou FSA Metropolis. Ostatně AGang Sincity 2.0 využívá kompletní sadu komponentů FSA Metropolis, která je určena primárně pro městská kola. Tato sada zahrnuje vedle dvourychlostních klik také dokonale tvarovaná řídítka, speciální vzpřímený představec a sedlovku. Ve všech případech se jedná o propracované díly s elegantní „drásanou“ povrchovou úpravou duralu. Řazení vpředu i vzadu ovládají klasické otočné rukojeti Sram Attack Twist. K luxusně vyhlížejícím i fungujícím komponentům patří hydraulické kotoučovky Tektro Volans, spolupracující vpředu s klasickým 160mm kotoučem a vzadu pak s doslova roztomilou 140mm verzí, která je ovšem po stránce výkonu zcela dostačující. Osazení pak dokreslují elegantní bílé ráfky s vyšším průřezem a v tomtéž odstínu také gripy či překvapivě sportovní, ovšem celkem pohodlné sedlo.
Karbonová konstrukce přední vidlice RST a především pak její centrálně umístěný systém pružení à la Head Shock jsou na krosovém či městském kole přinejmenším nezvyklé. Po stránce tuhosti a funkce však nemáme výhrady, navíc se vidlice podílí na nízké celkové hmotnosti kola jen lehce převyšující hranici dvanácti kilogramů.
Nastavení předpětí pružiny ve sloupku vidlice se provádí otáčením rozměrného duralového prstence těsně pod gumovou manžetou. Příjemně překvapil zcela dostačující rozsah nastavení, přičemž chod byl i přes zdvih pouhých třicet milimetrů celkem kultivovaný a přitom jezdce vůbec nerušil jakýmkoli nežádoucím pohupováním. Takže i když je použití takové konstrukce předního odpružení v dané kategorii kol spíše výjimečné, určitě není krokem nesprávným směrem. Navíc je jedním z kamínků nevšední mozaiky celého modelu Sincity 2.0.
Celková rychlost jízdy i ochota akcelerovat je v případě testovaného AGangu daleko blíže kolům kategorie fitness nežli klasickým krosům. Sincity 2.0 nejenže velice ochotně zrychluje, ale není problém s ním jet i trochu vyšším rychlostním průměrem. Jediným zásadnějším faktorem orientovaným proti rychlé jízdě je odpor vzduchu daný vzpřímenějším posedem. Ovladatelnost je bezproblémová, samotné pojetí jízdy však odpovídá především celkovému zaměření na komfort, takže dominuje stabilita a optimální ochota držet přímý směr.
Tvarování řídítek je naprosto dokonalé, neboť na rozdíl od běžných modelů nechává ruce ve zcela přirozené pozici, aniž by se musely jakkoli natáčet v zápěstí. I přes přítomnost dvou úzkých podložek pod představcem není výraznější snížení řídítek možné, jakákoli redukce celkové míry pohodlí by ovšem v případě tohoto AGangu byla podle našeho názoru chybná. Sériové nastavení výšky řídítek má zkrátka své opodstatnění.
Zaměříme-li se na funkci řazení, pak je použití planetové převodovky určitě výhodou. Jediný převodník je dostatečně utopený za jeho krytem a i v případě o něco širších nohavic nehrozí namotání či znečištění jejich konců. Rozsah integrované převodovky je vzhledem k určení kola zcela odpovídající, samotná změna převodu je rychlá a čistá. Tuhost klik je navíc hodně vysoká, takže jsou adekvátní k pevnému rámu
Sportovněji orientovaného jedince potěší přítomnost nášlapného mechanismu z jedné strany pedálů, stejně tak vynikající pláště Vittoria Randonneur, které zajistí dokonalé odvalování v kombinaci s nízkou obvodovou hmotností. Zároveň jsou s trochou dobré vůle použitelné i pro jízdu mimo asfalt.
Nebudeme zastírat, že nás model AGang Sincity 2.0 jako celek nadchl. A to nemusíme být ani zapálení městští jezdci, ani cykloturisté. Stačí se nechat okouzlit jeho stylem...
Rám: triple butted dural 6069 700c
Vidlice: RST Single Shock (30 mm)
Kliky: FSA Metropolis (planet. převodovka)
Brzdy: Tektro Volans Disc 160/140 mm
Řazení: Sram Attack Twist (18)
Přehazovačka: Shimano Deore
Kazeta: Shimano 11-34/9
Náboje: AGang Disc
Pláště: Vittoria Randonneur Pro 700 x 35c
Řídítka: FSA Metropolis
Představec: FSA Metropolis
Sedlovka: FSA Metropolis
Sedlo: AGang Sincity
Pedály: jednostranně nášlapné
Hmotnost: 12,2 kg (vel. 20“)
m
Testy jednotlivých modelů kol domácí značky Maxbike jsme zatím vždy orientovali spíše na vyšší a střední třídu, byla by ovšem škoda zcela…
Rám z karbonu High Modulus je vyroben monocoque technologií a na rozdíl od modelů Seven sází na oblejší a plynulé tvary. Kruhové průřezy…