Z letošní novinkové řady C2:1 od značky Enervit jsme už představili tyčinku Carbo Bar a teď došlo na Carbo Jelly C2:1, tedy energetické želé. Kdo jste byli fanoušky seriálu Návštěvníci, jistě si pamatujete zázračnou tabletku, která se po všech proměnách v lákavá jídla nakonec ustálila na klepající se kostce želé nazvané amarouny.
Přesně takhle, ale ne ve formě kostky, nýbrž vytvarované podle 50g sáčku, vypadá testované Carbo Jelly. To zachraňovalo výkonnost během květnového týdne ve Finale Ligure, kdy během náročných výjezdů bylo nutné doplnit energii pro následné sjezdy s mnohem vyšší intenzitou výkonu, ale nezatížit přitom žaludek, aby pak ve sjezdech zbytečně tlačil. Želé ve snadno otevíratelném sáčku má tužší konzistenci, takže máte pocit, že něco koušete, což je občas psychicky pozitivnější, než jen vysrknout gel. Výrazně kyselá sladká příchuť tropického ovoce není nějak agresivní, ale přece jen je natolik silná, že vyžaduje spláchnutí nějakým nápojem. Snadno rozkousatelné želé se v ústech dobře rozpouští, takže není problém konzumovat jej i za jízdy, podobně jako gel. Složení sacharidů 2:1, tedy dva dílky glukózy a jeden dílek fruktózy by mělo zajistit maximální možné dodání energie během výkonu tak, aby ji tělo bylo schopno vstřebat. To je základní princip celé řady C2:1. A podle toho, jak tělo fungovalo, musím potvrdit, že energie nechyběla a palivo zajistilo dostatečné fungování fyzicky ne úplně adekvátně natrénovaného organismu. Kromě sacharidů obsahuje želé s parametry 240 kcal/1004 kJ na 100 g výrobku ještě sůl a zmíněný vitamin B1, tedy žádné tuky ani bílkoviny. V porovnání s tyčinkou by mělo nabídnout dřívější nástup energie, ale ne tak dlouhé trvání, tedy někde mezi gelem a tyčinkou. Tenhle parametr je v neprofesionálním prostředí těžko porovnatelný, ale jelikož máme odzkoušeno, že gel nebo iontový nápoj fungují opravdu rychle a tyčinka naopak měla pozvolnější průběh zpracování a doplnění energie, bylo želé opravdu někde mezi tím a dodalo poměrně brzy dostatečný energetický impuls. Výrobce doporučuje konzumovat jedno až dvě balení během každé hodiny výkonu, my jsme to střídali s jinými doplňky stravy a klasickou svačinou při delších méně náročných přesunech. Jako zdroj rychlé energie se želé osvědčilo a na žaludek nemělo žádný negativní vliv, navíc balení dobře funguje, takže ani v rukavicích se jezdec „neupatlá“. Cena 89 korun za balení sice není úplně nejnižší, ale pokud potřebujete rychlý a déletrvající zdroj energie, je to dobře fungující možnost.
(už)
Omotávky silničních řídítek už dávno nejsou jen v nudném jednobarevném provedení, ale moderní technologie dovolí designérům popustit uzdu…
Volba brzdového obložení může záležet čistě na preferencích nebo peněžence jezdce, ale pokud brzdíte dlouze, jste těžší, jezdíte za mokra,…