logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Servis kol
  • XLC Multitool, test

XLC Multitool, test

Cyklistických multiklíčů má značka XLC v zásobě docela širokou škálu a námi testovaný model TO-M14 patří do řady Q-Serie, jež nabízí asi nejpropracovanější kousky. Svými dvanácti nástroji aspiruje dokonce na nejnabitější kousek v této řadě, k tomu mu ovšem chybí nýtovač.

Nízké duralové bočnice s integrovaným pryžovým protiskluzovým logem značky (trochu změkčuje úchop) mezi sebou svírají na imbusovou hlavou zakončených osách hned dvanáct nástrojů z chrom-vanadiové oceli. Jednotlivé klíče sice nemají označení rozměru, ale disponují antikorozní povrchovou úpravou a díky dostatečně odolným podložkám mezi sebou pak při delším používání nevykazují takovou vůli. Multiklíč ukrývá imbusy 2, 2.5, 3, 4, 5, 6 a 8 mm, přičemž osmička má na konci adaptér se závitem, který drží hlavici pro CO2 bombičku. Osmičku tak lze použít jen po sejmutí hlavice s adaptérem, což je blesková záležitost. Nechybí plochý a křížový šroubovák nebo torxy T10 a T25 a k dokonalosti pak schází jen zmíněný nýtovač, jenž je ale součástí modelu TO-M13, takže je to věc volby.

Námi testované provedení váží 131 gramů a cena se pohybuje kolem 690 korun, což je vzhledem k provedení a hlavně výčtu funkcí odpovídající. Díky širšímu tělu (70 x 50 x 12 mm) poskytne klíč dostatečnou oporu v dlani, a práce s ním je bez nějakého omezení. K odolnosti nástrojů nemáme připomínky, vše drží, hlavice se neomačkávají ani při silnějším záběru a nedošlo ani k deformaci nástrojů. Co se týče koncovky na bombičku, jde o jednoduché provedení s integrovanou jehlou a hlavicí na auto i galuskový ventilek. Stačí našroubovat zlehka bombičku (závit je standardní), našroubovat vše na ventilek a pak jen bombičku dotáhnout, aby se propíchla o jehlu a tlak pronikal. Není to sice žádné sofistikované provedení s dávkováním tlaku či izolací proti chladu, ale díky otočné hlavici na ventilek je plně funkční. Navíc lze hlavici v klíči dobře sklopit, takže v zavřeném stavu nevyčnívá, případně ji není nutné vozit, když máme hustilku, a bombičky zrovna nevyužíváme. Multiklíče řady Q-Serie tedy dokážou kompletně pokrýt jezdcovy potřeby, stačí jen zvolit odpovídající model.

(už)

DALŠÍ ČLÁNKY

BikeWorkx, Lube Star White

Vysoce kvalitní bílé plastické mazivo s obsahem PTFE, laicky nazývané „bílá vazelína“, je klasikou v případě precizní péče o ložiska či…

  • Datum: 28. 12. 2018
  • Kategorie: Servis kol

Hobbybastler aneb udělejte si to sami – jak na bezdušové pláště

Sice jsme se bezdušovému obutí v této rubrice už kdysi věnovali, ale s další sezónou není na škodu si to zopakovat, protože „bezdušáky“…

  • Datum: 15. 01. 2019
  • Kategorie: Servis kol
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru