Záběr značky WTB sahá od plášťů přes ráfky a zapletená kola až po sedla a gripy. Ani tato značka nemůže v nabídce nemít provedení s pojistkou pro upevnění na řídítkách, takže nabízí model WTB 4-front, tedy něco jako „na předek“.
Z trojice gripů s pojistkou jsou tyto určeny vyloženě pro XC, další dva modely jsou spíše pro all-mountain či enduro. Samozřejmostí je vlastní řešení konstrukce, kdy základ není celoplastový, jako u většiny konkurence, ale používá plast jen zčásti. Díky tomu nejsou gripy extrémně tvrdé a jsou schopné částečně tlumit rázy od řídítek.
Nylonový základ tvoří uvnitř gripu jen třetinu celkového obvodu a je přetažen až na okraj, kde funguje jako objímky na imbusy č.3. Spojení plastového základu s pryží je zaručeno jejím navulkanizováním na plast, takže vše drží pohromadě.
Montáž gripů délky 145 mm je jednoduchá a díky svěrné objímce je lze nasadit i na karbonová řídítka. Kdo se bojí protočení plastu, může mít jistotu v dostatečné ploše pryžové části uvnitř, která k řídítkům rovněž solidně přilne. Objímky na koncích sice nevypadají zrovna elegantně, ale jsou funkční.
Délka gripů sice nebude příliš korespondovat s užšími řídítky, ale úchopová část je až nadstandardně široká. Na vnějším okraji řídítek má větší průměr a směrem k představci se zužuje. Celkem ergonomické tvarování spolu s osmihranným průřezem nabízejí jistý úchop. Hladké plochy se střídají s jemně hrubými, takže gripy jsou příjemné i bez rukavic a velmi dobře se drží. V terénu je znát komfort tlumení, takže jezdec má více pohodlí než u gripů s celoplastovým tělem. Určení na XC je sice oprávněné, ale my bychom se nebáli tento kousek použít i na ostřejší disciplíny. Hmotnost 116 gramů a cena 245 korun jsou pak standardními hodnotami.
(už)
Pod značkou Velo nalezneme širokou škálu sedel. Tento taiwanský výrobce navíc produkuje modely také pro celou řadu dalších značek. Naším…
Zapletené kolo jízdních kol v historii dlouho vypadalo pořád stejně. Když zavedený styl s trojitým zapletením drátů v devadesátých letech…