logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • Wheler Pro 79

Wheler Pro 79

Top model řady Pro osazený sadou XT by měl oslovit sportovněji smýšlející jezdce, kterým ovšem nebude cizí ani lehce endurovější styl jízdy. Na kolik se mu to daří, to ukázal náš test.

Spolehlivý základ

Jako u většiny testovaných kol značky Wheeler nás opět nezklamal kvalitně provedený rám, který nabídl vyvážené vlastnosti. Ale nepředbíhejme. Základem biku Pro 79 je hliníková slitina 6061 T4/T6 s dvojitě zeslabovanou stěnou trubek, které jsou upraveny hydroformingem. Profily jsou střídmé, využívající kapkovitý průřez horní trubky a kruhový průřez spodní trubky. Ten je pouze u hlavy protažen do zpevňující výztuhy a u středového pouzdra přechází v plynulý obdélník pro větší boční tuhost.

wvelky

Spodní oválná ramena zadní stavby mají esovité prohnutí, stejně jako sedlové vzpěry, u kterých to ovšem není tolik výrazné. Nechybí pro značku typicky profilované patky nebo horní spojovací můstek s písmenem W uprostřed. Jednoduchost a hladký vzhled celku neruší vedení bowdenů pod horní trubkou. Design kola je proti minulým ročníkům značky trochu pestřejší a nekloní se k pro značku typickému industriálnímu vzhledu. whlava

Geometrie rámu je na pomezí sportovního XC a pohodlnějšího enduro-hardtail provedení, které je v posledních letech stále častější a oblíbenější. Svůj díl na tom nese samozřejmě i nastavení posedu díky dlouhé vložce na sloupku vidlice, po níž lze v rozmezí čtyř centimetrů plynule posouvat představec a regulovat tak výšku prohnutých řídítek. Lze tak nastavit posed jak lehce sportovního XC kola, tak pohodlného enduro stroje. V obou krajních nastaveních však chování kola podpoří již zmíněná geometrie rámu. My jsme nakonec zvolili pohodlnější nastavení, tedy představec nejvýše a vzpřímenější, ovšem stále dostatečně sportovní posed. Pro delší vyjížďky se ukázala být velmi příjemná i zahnutá řídítka Ritchey Pro s pohodlným úchopem.

Kolo se od začátku projevuje jako dobře ovladatelné a stabilní. Stopa předního kola se zdá být přesně na hranici mezi krátkou agresivně točivou a dlouhou stabilní.Bike zatáčí plynule a poslušně, ale není přetáčivý nebo extra obratný, a ve vyšších rychlostech je spolehlivý i pro méně zkušené jezdce. Projevem je jeho točivost bližší k enduro bikům než k ostrým XC mašinám.wsaltr

Velice solidní se ukázala být tuhost rámu, který se při záběru ze sedla nekroutí. Přenos síly je perfektní a bike stabilně zrychluje a dobře drží tempo. V terénu se tuhost rámu projevila trochu tvrdším dojmem, který lehce eliminovalo poměrně pohodlné sedlo vlastní produkce.

Přední vidlice Marzocchi MZ Race se zdvihem 100 mm chodila od začátku chodu citlivě a poměrně měkce až do dvou třetin zdvihu, kde došlo k výraznému nárůstu progresivity. Ačkoliv se jedná o nejlevnější provedení značky, šlo o spolehlivý a dobře fungující kousek, jehož jedinou slabinou bude průměrná torzní tuhost a vyšší hmotnost. Možnost uzamčení vidlice z řídítek funguje v jakékoliv fázi zdvihu, přičemž v klidovém stavu ponechá vidlici asi centimetr ochranného zdvihu, kdežto pokud ji jezdec zamkne stlačenou, zůstane ve sníženém stavu bez jakéhokoliv propružování. Tím lze částečně vylepšit stoupací schopnosti kola s nejvýše nastaveným představcem, kdy dochází k tendenci nadzvedávat přední kolo. Naopak ve sjezdech se tato pozice představce ukázala jako velký pomocník v prudkých pasážích, kde kolo jezdci hodně ulehčilo.

V terénu se osvědčilo obutí Schwalbe Sport Jimmy s agresivním vzorkem, který velmi dobře vedl v blátě a na měkčím povrchu. Slabší byl pouze na kamenech a mokrých kořenech, přesto ale nekladl velký valivý odpor. Pouze šíře dva palce neukázala přílišnou tlumící schopnost a vzhledem k tuhosti rámu bychom volili spíše širší obutí. Ráfky Alex s logy Wheeler a tradičním párovým výpletem byly bez problémů a vydržely i v těžším terénu bez nutnosti docentrování.

wvidleKomponentové osazení kompletně od Shimana, a to mix sad Deore, Deore LX a XT, se ukázalo jako bezproblémově fungující jak na postu řazení, tak brzd. Kotoučovky XT jsou spolehlivým kouskem s dobrým výkonem a dávkováním síly, které zde bylo nepatrně omezeno použitím brzdových dual pák s řazením.

Pro koho?

Wheeler Pro 79 je určitě univerzálním bikem pro všechny milovníky dlouhých vyjížděk, třeba i v náročnějším terénu. Posedem pokrývajícím škálu od XC až po enduro a velmi příjemným ovládáním si svého jezdce určitě získá.

Plus ovládání, tuhost rámu, posed

Minus levnější vidlice

________________________________

Technická specifikace

Rám: Alloy 6061 T4/T6 D.B. Hydratubing

Vidlice: Marzocchi MZ Comp 100 mm

Kliky: Shimano Deore LX

Pedály: Shimano PD-M520

Brzdy: Shimano Deore XT Disc

Řazení: Shimano Deore XT Dual Control

Přehazovačka: Shimano Deore XT

Přesmykač: Shimano Deore XT

Náboje: Shimano Deore

Ráfky: Alex DP 17

Pláště: Schwalbe Jimmy Sport 2.0‘‘

Sedlo: Wheeler Pro

Sedlovka: Ritchey Pro

Představec: Wheeler Pro

Řídítka: Ritchey Pro

Hmotnost: 12,6 kg

Cena: 33 990 Kč

Geometrie

A Úhel hlavy 71°

B Úhel sedlové trubky 73°

C Horní rámová trubka 580 mm

Horní trubka vodorovně 600 mm

D Délka sedlové trubky 480 mm

E Délka zadní stavby 425 mm

F Rozvor 1090 mm

G Hlavová trubka 125 mm

DALŠÍ ČLÁNKY

Apache Motto Lady

Apache Matto Lady Sport Řada žen a dívek by při výběru vhodného kola ráda sáhla po stroji s dámským rámem, a to logicky z důvodu snazšího…

  • Datum: 27. 02. 2008
  • Kategorie: Technika

Sedlovka Easton

Jedním z hlavních důvodů, proč si koupit karbonovou sedlovku, je nárůst pohodlí při jízdě, neboť pružnost materiálu se projeví pohlcováním…

  • Datum: 07. 03. 2008
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2025. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru