Anglická značka Weldtite má široký sortiment prostředků pro čištění, údržbu kola či opravu defektů a našima rukama teď prošla sada samolepicích záplat na duše. Tihle „rudí ďáblové“ jsou určeni k zalepení malých průpichů duší, a dokážou tak během závodu ušetřit dost času.
Sada v malé plastové krabičce obsahuje šest kusů samolepicích záplat v červené barvě, každá o průměru 25 mm, a jeden kus smirkového plátna. Otevření krabičky je velice jednoduché, následuje zdrsnění povrchu duše smirkem, a jakmile je duše zdrsněná a čistá, stačí nalepit záplatu sejmutou z podkladového voskovaného papíru. Tu jsme na duši s průpichem přitlačili na celé ploše a následně už bezpečně držela. Test duše nainstalované zpět do pláště potvrdil po nahuštění zalepení průpichu bez úniku vzduchu během následujících 48 hodin, takže vše funguje. Když jsme zkusili duši ještě nahustit mimo plášť, aby se roztáhla a záplata se v daném místě třeba odchlípla, nepochodili jsme. Bezpečně držela na svém místě, bez tendencí k samovolnému odlepení nebo odlepení s malou pomocí nehtem.
Co se týče schopností zalepit větší defekty, kromě průpichu 2mm drátem jsme ještě zkusili opravu procvaknuté duše, ale tam hodně záleží na velikosti poškození a také místě. Když byl malý defekt na vnitřní straně ráfku nebo pod běhounem pláště, záplata se tlakem hezky přitiskla a vše drželo. Větší otvory v duši někde na boku ale znamenaly horší vytvarování v plášti při nahuštění a následně jedna ze dvou záplat povolila. Takže pokud nemáte náhradní duši, nechce se vám lepit klasickými záplatami a lepidlem nebo vás prostě při závodu tlačí čas, můžete se v případě drobnějších defektů na červené „ďábelské'“ záplaty od Weldtite rozhodně spolehnout.
(už)
Silniční kola s kotoučovými brzdami sice spoléhají většinou na pevnou osu předního náboje, ale není to pravidlem. Pevná osa by měla zaručit…
Paleta doplňků, komponentů a náhradních dílů s logem MAX1 je stále pestřejší a o převodnících s tímto logem to platí dvojnásob. Jen na…