Silniční kola s kotoučovými brzdami sice spoléhají většinou na pevnou osu předního náboje, ale není to pravidlem. Pevná osa by měla zaručit pevnější spojení, navýšit tuhost a v drtivé většině je i celá vidlice kvůli namáhání od kotoučovky tužší, a tudíž méně komfortní než klasika. Ale jde to i bez pevné osy.
V případě vidlice Trigon RC68S výrobce vsadil na patky pro standardní rychloupínák, které by měly díky více „aero“ profilu noh zaručit dostatečnou tuhost celku. Vidlice sice reflektuje aktuální trendy montážními body pouze na kotoučovou brzdu, ovšem nejde o standard Flat Mount, ale o klasiku, takže není nutné mít zrovna nejnovější brzdy. Celokarbonové provedení ovšem odpovídá aktuálně používaným rozměrům, takže karbonový sloupek sice na pohled nevypadá, ale je díky spodnímu rozšíření těsně nad korunkou připraven na tapered hlavové trubky. Plynulé přechody sloupku do korunky jsou bez jakéhokoliv přetoku, známého z laciných vidlic čínské produkce, a po právu je tak tenhle výrobce dvorním dodavatelem karbonových komponentů mnoha světoznámých značek. Masivní partie korunky a na ni navazující spodní nohy v kapkovitém aerodynamickém profilu nic nenapovídají o výrazných tlumicích schopnostech, takže to bude spíše jen na partii přechodu korunky do sloupku.
Levá noha disponuje vstupem pro hadici brzdy, kterou nelze protáhnout jinak, než bez koncovek do třmenu či páky. Vše pro čistý a nerušený tvar, až na montážní body pro třmen, které disponují hliníkovými závitovými vložkami a jsou na rozdíl od zmiňované Flat Mount verze výrazně vystouplé.
Hmotnost vidlice včetně hliníkové vložky pro stažení hlavového složení a nezaříznutého sloupku délky 300 mm je 448 gramů, přičemž výrobce udává o téměř třicet gramů vyšší hmotnost, což chválíme. Za 4967 bude tenhle kousek z 3K karbonu s HM vlákny určitě vhodným řešením, jestliže někdo pošilhává po kotoučovkách a nechce měnit výplety kvůli nutnosti pevné osy.
(už)
Paleta doplňků, komponentů a náhradních dílů s logem MAX1 je stále pestřejší a o převodnících s tímto logem to platí dvojnásob. Jen na…
Protože jsme cyklistikou postiženi, líbí se nám všechna kola, která existují. Vše má své místo mezi cyklistky nejrůznějších směrů i,…