Domácí malosériový výrobce Godspeed nabízí karbonové MTB rámy zcela unikátní konstrukce. Vnější vrstva z jednosměrného uhlíkového prepreguje pro maximální navýšení pevnosti a především životnosti rámu doplněna, přesněji řečeno pevně spojena, s vnitřní výplní z Rohacellu. Tato speciální tvrzená pěna z akrylátového plastu vyniká skvělými mechanickými vlastnostmi a podobná kombinace je používána například v letectví, kde jsou nároky na spojení extrémní pevnosti a co nejnižší hmotnosti ještě daleko větší než v případě horské cyklistiky.
Konstrukce rámů Godspeed preferuje především co nejvyšší tuhost při záběru, což jsme měli možnost sami vyzkoušetv případě jednoho z kompletně osazených prototypů, který vidíte na fotografiích. Torzní pevnost je zde skutečně nadprůměrná, na čemž se samozřejmě podílejí i použité profily trubek. Nicméně finální verze se bude od tohoto prototypu v některých detailech lišit. V případě spodní trubky zůstane i nadále dominantní výrazné horizontální zploštění, předcházející výkyvu středového pouzdra do stran při silovém záběru. Témuž účelu bude u sériového provedení přizpůsobeno i tvarování zadní stavby a sedlové trubky, jež se v místě pod uchycením přesmykače výrazně rozšiřuje. Charakteristickým znakem se rovněž stane vysoký profil průřezu spodních vzpěr zadní stavby a především pak úplná absence horního můstku, což sedlovým vzpěrám umožní lépe absorbovat otřesy. Stejně tak v případě patek se odehrají určité změny a zatímco námi prověřený prototyp sázel na jejich miniaturizaci, finální verze se bude naopak spoléhat na celkem rozměrné kompozitové patky s duralovými vložkami v místě usazení osy. Tyto patky bude výrobce navíc schopen vyměnit, neboť budou k zadní stavbě jištěny lepeným a zároveň šroubovaným spojem. Takže pokud se někomu zachce z klasického rámu udělat singlespeed či jej přizpůsobit pro osu X12, nebude takový zásah pro výrobce nijak velký problém.
Typickým znakem rámů Godspeed je výrazný sloping, který poskytuje vysunuté sedlovce více prostoru k navýšení jezdcova komfortu. Nestandardní je pak označení jednotlivých velikostí rámu podle délky předního trojúhelníku, což je ve finále při výběru odpovídajícího rámu mnohem důležitější údaj než délka sedlové trubky. Takže i zde u nás malý český výrobce sbírá body.
Hmotnostně se rámy Godspeed mohou i přes přítomnost Rohacellového jádra měřit s ostatní karbonovou konkurencí, průměrně se totiž pohybují od necelého jednoho kilogramu do dvanácti set gramů. V nabídce jsou dvě různé varianty, a sice standardní s označením LABframe za cenu 35 900 korun nebo odlehčená verze s dodatkem SL za cenu 42 900 korun.
Více informací najdete na www.godspeed-racing.com.
(kad)
Je mým dobrým zvykem při psaní si pustit nějaké internetové rádio. Jaká to byla náhoda, když jsem položil prsty na klávesnici, že začnu…
Každým rokem této době přichází maloobchody se slevovými akcemi na jízdní kola. Hlavní prodejní sezóna skončila a tak nezbývá než vyprádnit…