Plášť Kenda KOT (King of Traction) je svým názvem jednoznačně předurčen pro maximální záběr v měkkém terénu. Tedy ne pouze měkkém, ale doslova totálně rozbředlém nebo klouzavém.
Plášť ze Signature série modelů designovaných Johnem Tomacem má 120 TPI, samozřejmě kevlarovou patku a hmotnost 715 gramů při šířce 2.35 palce. Hodně extravagantní vzorek běhounu sází na vysoké válcovité profily na bocích, kde se vždy střídá silnější se slabším, následně dvojici nižších profilů na obou stranách a prostřední linii, která je nejnižší. Plášť má plošší průřez, kdy boční profily mají téměř stejnou výšku jako střed běhounu. O naprosto plochém provedení hovořit nelze, mírné zaoblení je kvůli lepšímu vedení jasně patrné. Směs s dvojí tvrdostí gumy má za úkol kombinovat dostatečnou adhezi s tuhostí profilů. Při ohmatání bočních profilů je jejich poddajnost opravdu výrazná a při pokusu zatočit na asfaltu je jasně vidět, jak moc jsou schopné se vyhnout. Bohužel tím jízda po asfaltu nebo jiném tvrdém povrchu končí, protože zde je plášť nepoužitelný.
Jeho rájem je bahno, měkká tráva a zase bahno, protože jen tam nabídne ostrý vzorek s velkými rozestupy mezi jednotlivými členy maximální adhezi. Plášť je sice univerzální, ale nasadili jsme jej na sjezdové kolo dopředu a otestovali na hodně uklouzané bahnité trati, kde nechyběly jak kameny, tak tvrdý jíl. Měkčí klopené zatáčky s hlínou a kamením zvládl vzorek perfektně a dobře naváděl bez tendencí naznačit hranu, kdy drží, a kdy už ne, jen je třeba mít na zřeteli, že jakmile najedete na kamennou plotnu, jistotu ztratí a snadno ustřelí. Díky slušné hmotnosti dané tenčími boky rovněž není nakloněn ostrým hranám kamenů.
Na blátě je znát okamžitý nástup jistého vedení, kde nebylo ani v kritických momentech třeba panikařit, a univerzální plášť na zadním kole neměl šanci sekundovat. Předek ale držel i v hodně výrazném driftu až do posledního momentu jako přibitý. Průjezd řídkým blátem a listím byl naprosto v pořádku, mokré kořeny díky poddajnosti vzorku rovněž nepředstavovaly problém. Kromě výborné adheze v zatáčkách ještě musíme pochválit řazení profilů do jakýchsi příčných linií, takže i pod silným brzděním plášť skvěle držel a díky prostorům mezi profily se ve vyšších rychlostech dobře čistil.
Tento kousek za 850 korun je skvělým společníkem do bláta nebo sněhu, ale rozhodně nejde o univerzál, který by zvládl i ploché kameny či tvrdý povrch, tam jezdce okamžitě poučí o tom, že se nemá na podkladu čím udržet. Vzorek na předku držel dobře, vzadu je to při razantnějším brzdění na tvrdších úsecích o rychlejším úbytku materiálu, takže hodně záleží na povrchu trati, kde ho jezdec použije.
(už)
Plusy: jistota v blátě, hmotnost, samočištění, vedení
Minusy: jen do bláta a sněhu
V této rubrice se věnujeme kolům závodníků, kteří sice vozí sériové modely, ale vždycky je mají nějak upravené, vozí specifické pláště,…
Specialized Bicycle Components, Inc. („Specialized“) ve spolupráci s U.S. Consumer Product Safety Commission dobrovolně svolává ke kontrole…