Vizionář či realista?
Když jsme se na podzim zúčastnili prezentace novinek značky Sensor, došlo také na vyjížďku na devětadvaceti palcových kolech Niner. Během těch několika kilometrů jsme se zapovídali s Milanem Jurkou, majitelem firmy Ultrasport a zároveň pamětníkem začátků bikingu u nás.
Jeho historky o začátcích s komponenty Syncros či koly Klein byly z dnešního pohledu na svět podnikání naprostým šokem, ale pionýrské doby prostě byly takové a snad i mnohem zajímavější než dnešní svět bikingu. Co jsme ale hlavně probrali, to byl uplynulý veletrh Eurobike a zajímavosti na něm. V podstatě jsme se shodli na jedné věci, že budoucnost je v řemenu. Společně jsme se rozplývali nad výtvorem firmy Gates, která se touto problematikou zabývá. Firma vyrábí speciální převodníky, které jsou roztečí kompatibilní se standardy klik Shimano či Truvativ.Ty lze bez problémů namontovat namísto klasických převodníků a doplnit je řemenem, taktéž vlastní produkce. Celý systém je jednoduchý, navíc vzadu doplněn o pastorek taktéž odpovídající ozubení na řemenu.
Aby se celý komplet nezanášel blátem, jsou na převodnících mezi jednotlivými zuby otvory, kterými může bláto pohodlně propadnout. Řazení je samozřejmě vyřešeno vícerychlostním nábojem, takže opět nulová údržba.
Osadit tímhle kompletem devětadvaceti palcové kolo, navíc použít vzadu čtrnácti rychlostní náboj Rohloff, to by byl život. Proti hovoří snad jen hmotnost zadního náboje, který po nárazu na překážku může fungovat trochu jako setrvačník a nakopnout tak jezdce, ale snížení hmotnosti by to vyřešilo, vždyť máme karbon.
No a v předu bychom to vše doplnili asi jakýmkoliv typem odpružené vidlice, tam není třeba vymýšlet něco extra. Jednoduchý rám, velká kola a řemen s vícerychlostním nábojem. Tahle vize vznikla během chvilky ,ale uvidíme, jestli to byly jen fantazie dvou nadšenců pro biking, nebo zda se tímhle směrem otevře více možností. Navíc díky možnosti záměny převodníků by se dalo u klasického biku vše prohazovat s přehazovačkou a kazetou s řetězem, jen by bylo nutné mít posuvné patky kvůli napnutí řemenu. No prostě v řemenu je budoucnost.
(už)
Nedaleko Martina se dne 18. února konalo školení pro dealery značky Cannondale na Slovensku. Cílem bylo servisování systémů pružení Lefty a…
Letošní prezentace mezinárodního firmy Merida přinesla spoustu novinek, nejen ve složení závodního týmu Multivan Merida, ale hlavně u kol.…