Letošní prezentace mezinárodního firmy Merida přinesla spoustu novinek, nejen ve složení závodního týmu Multivan Merida, ale hlavně u kol. Tou bezesporu nejzajímavější byl nový pevný karbonový model O.Nine, jenž prolomil hranici jednoho kilogramu u rámu horského kola! První prototyp vznikl na základě spolupráce s technickou univerzitou v Esslingenu díky zapůjčení měřících přístrojů, které zaznamenávají pnutí a namáhání jednotlivých partií kola. Díky důkladné analýze výsledků Merida postavila rám O.Nine, jenž má ve velikosti M vážit pouhých 930 gramů.
Inovace se dočkal i úspěšný celoodpružený rám Ninety Six, jenž byl v loňské sezóně nejlehčím sériově vyráběným rámem. Ačkoliv měl podle měření nezávislých časopisů absolutně největší tuhost ze všech srovnatelných rámů, pro rok 2010 dostane stejně jako pevný O.Nine větší středové pouzdro pro osu BB30. To dokáže díky většímu průměru ložisek a tudíž i celé středové partie podle výpočtů zvýšit tuhost kola o celých 30%, takže je velmi reálné, že BB30 se brzy stane zavedeným standardem.
Zcela nový je také aerodynamický stroj Warp, jenž bude použitelný nejen pro časovku, ale i pro trialtlon. To má na svědomí možnost změny výšky hlavové trubky pomocí odnímatelných nástavců na horní rámovou trubku. Ty je možné na rám namontovat ve dvou výškách, a tak jedno kolo používat pro obě disciplíny, což u speciálů pro jedno nebo druhé není tak úplně ideální.
Tým Multivan Merida se rozrostl o tři nové muže, zato něžné pohlaví zastupuje již jen Gunn-Rita Dahle. Ta však v době kempu byla již v osmém měsíci těhotenství, takže na Mallorcu nepřijela a na prezentaci se zjevila pouze na plátně v přímém přenosu z Norska.
Více informací se dozvíte v Cykloservisu číslo 4, který vyjde 3. března.
(pet)
Švýcarská firma DT Swiss představila svou zbraň pro XC závody, jejíž hmotnost má být i s páčkou blokace a vedením neuvěřitelných 1250…
Největší katalog kol naleznete na těchto stránkách časopisu Cykloservis. Zapomeňte na to tahat v tašce drahou a tlustou knihu s malými…