logo
Vyhledat
Cyklistický magazín
  • Zprávy a články
    • Cesty
    • Elektrokola
    • Oblečení na kolo
    • Rozhovory
    • Různé
    • Servis kol
    • Sport
    • Strava
    • Technika
    • Testy kol
    • Výstavy
    • Zprávy redakce
    Všechny články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
  • Předplatné
  • Kontakt
Menu
  • Homepage
  • Zprávy a články
  • Technika
  • VIP kola - 4EVER Virus SXC X.0

VIP kola - 4EVER Virus SXC X.0

4Ever Virus SXC X.0, cena 124 990 Kč

Domácí 4Ever se již poměrně dávno zařadil mezi výrobce nabízející stroje s lehkými karbonovými rámy a výraznými designy. Sází na propracovanost detailů a v případě jeho topmodelů by mohl být kterýkoli směle zařazen do naší VIP sekce. A přestože v aktuální kolekci najdeme ještě dražší a luxusněji vybavený bike, než je ten námi představený, dali jsme záměrně přednost kompletnímu odpružení a především standardu 27,5“. 4Ever Virus SXC X.0 je totiž přesně tím kolem, které v sobě spojuje vše potřebné pro maratonské zápolení – tedy nízkou hmotnost, tuhost při záběru, jízdní komfort a především rychlost. A pokud máte fyzicky na to, abyste vyhrávali, zde představené kolo vám to umožní a především usnadní. Na rozdíl od nejluxusnějších modelů mnoha jiných značek, sloužících často jen pro prezentaci dovedností výrobce a zvýšení image, jsou nejdražší 4Every v praxi skutečně vidět pod řadou hobby jezdců i závodníků, což je dokladem jejich funkčnosti.

Sedmadvacítkové karbonové fully po konstrukční stránce vsadily na to, na co jsme u 4Everu již nějakou dobu zvyklí – nechybí karbonový monokokový rám (High Modulus Carbon) s velkým slopingem a typickou vzpěrou mezi horní a sedlovou trubkou. Tím hlavním znakem je však čtyřčepová zadní stavba pracující na bázi jednočepu s přepákováním tlumiče. Mohutné profily karbonových trubek vpředu doplňuje dnes již nepostradatelná kónická hlava s 1,5“ spodním ložiskem. Samozřejmě nechybí moderní prvky jako pevné osy či montážní úchyt pro „bezobjímkový“ přesmykač na sedlové trubce. Na druhou stranu je pro 4Ever zásadní i snadná servisovatelnost, takže se hadice zadní brzdy vyhnula integraci do útrob trubek.

Systém odpružení spoléhá na masivní kyvnou vidlici s lehce asymetrickou konstrukcí a Post Mount uchycením zadní brzdy, situovaným před osu kola. Umístění hlavního čepu do výšky zubů menšího převodníku předchází vlivu silového záběru na pružení. Provedení vzpěr a minimalistického karbonového pomocného ramínka ctí co nejnižší hmotnost při zachování tuhosti. Dalším z typických znaků celoodpružených 4Everů je umístění vzduchového tlumiče pod horní trubku a i v menších velikostech rámu může majitel kola počítat s dostatkem prostoru pro košík s lahví. Stodvacítkový zdvih je pak přesně tím, co dnes maratonci chtějí, respektive tato hodnota zaručí jak dostatek sportovnosti a pohodlí, tak určitou zdvihovou rezervu v náročnějším terénu. Závody cross-country i maratony s sebou totiž stále častěji přinášejí techničtější tratě a tento trend posledních let jasně ukazuje, že zdvih 120 mm je optimální, zvlášť v případě jeho kombinace s průměrem kol 27,5“. Tato kombinace se ve spojení s nízkou hmotností postará o vysoký uživatelský standard a univerzalitu kola.

Obě vzduchové jednotky dodal Rock Shox – tlumič i přední vidlice RS SID shodně využívají ovládání lockoutu z řídítek. V tomto ohledu není představenému fullu co vytknout, závodník i výkonnostně zaměřený jezdec zde naleznou prakticky vše, co by se jim na trati mohlo hodit, řazením Sram X.0 počínaje a skvělými koly Mavic CrossMax SLR konče. Právě tato kola jsou tím, co biku uděluje skvělou akceleraci, zvlášť po doplnění rychlými plášti Schwalbe Racing Ralph. Karbonové komponenty s logem FSA SL-K do celkového konceptu rovněž skvěle zapadají a totéž platí o superlehkém sedlu Selle Italia SLS Carbon. Použití dvojpřevodníku 39/26 ctí závodní určení kola, naopak brzdy X.0 se 180mm předním kotoučem budou dostatečně dimenzované i v tvrdém terénu a dlouhých sjezdech.

Pokud vás celoodpružená karbonová „sedmadvacítka“ 4Ever SXC zaujala, ale nemůžete si dovolit investovat přes sto tisíc, pak vás bude jistě zajímat, že je v nabídce čtveřice verzí se zcela totožným rámem. Základní Virus SXC3 vyjde na podstatně dostupnějších 71 990 korun.

(kad)

DALŠÍ ČLÁNKY

Galaxy 2014 aneb víra ve 27,5"

Značka Galaxy si pro sezonu 2014 opět přichystala řadu novinek. Stejně jako v předchozím roce vstoupila do světa 29" horských kol, tak díky…

  • Datum: 29. 04. 2014
  • Kategorie: Technika

Kolo z lidu - KTM Revelator EPS

Rakouské KTM je spojováno především s horskou cyklistikou, na čemž má určitě svůj nemalý díl také fakt, že se v mateřském Mattighofenu…

  • Datum: 30. 04. 2014
  • Kategorie: Technika
logo

Cykl.cz je jeden z nejznámějších a nejnavštěvovanějších internetových magazínů o cyklistice. Je připravován společně s jediným tištěným cyklistickým 14-ti deníkem o cyklistice v ČR - CYKLOSERVIS, který zakoupíte v síti cyklistických prodejen a novinových stánků.

Kontakt
Redakce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Ředitel, šéfredaktor a inzerce

Telefon: +420 602 314 424
Email: miloskaspar@seznam.cz

Kde jsme
Adresa

Žirovnická 2389
Praha 10, 106 00

Sociální sítě
Užitečné odkazy
  • Zprávy a články
  • Hledej zboží
  • Hledej značku
Časopis Cykloservis
  • Předplatné
  • Kontakt
© Cykl 2023. Při poskytování služeb nám pomáhají soubory cookie. Používáním webu vyjadřujete souhlas s podmínkami používání. | IT Nahoru